دانستنی های روابط عمومی

توصیه های کاربردی برای مدیران روابط عمومی؛ ایجاد صفحه در ویکی پدیا

  پرینت
توصیه های کاربردی برای مدیران روابط عمومی؛ ایجاد صفحه در ویکی پدیا
شناسه خبر : 1265 | تاریخ انتشار : ۰۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ | 275 بازدید | تعداد دیدگاه : 0 |
بدون شک ویکی پدیا گامی بزرگ در جهت مدیریت روابط عمومی (به خاطر معرفی شرکت ها، افراد و… به سرتاسر جهان) است و مزیتی که آن را برتر و محبوب تر از تبلیغات می سازد رایگان بودن و یکسری امکانات نظیر در معرض نمایش گذاشتن موقعیت جغرافیایی و آدرس دقیق شرکت روی نقشه، ارائه عکس های فراوان و پشتیبانی از تمامی زبان های زنده دنیا است.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم، به نقل از تی نیوز، یکی از نتایج انقلابی که با اختراع اینترنت به وجود آمد گسترش سریع ارائه دهنده های اطلاعات به صورت آنلاین است. با پیشرفت فناوری امروزه مردم بیشتر کارهای خود را از طریق اینترنت انجام می دهند که در این بین می توان به کارهای تحقیقاتی دانش آموزان و دانشجویان، کسب آگاهی یا خرید محصولات و استفاده اهل ادب و هنر جهت تکمیل مطالعات خود اشاره کرد.

 

سایت ویکی پدیا

یکی از سایت های بسیار معروف و کاربردی در زمینه ارائه اطلاعات به صورت آنلاین سایت ویکی پدیا است. ویکی پدیا دانشنامه ای آزاد است که به صورت شبانه روزی و رایگان به افزایش سطح اطلاعات مردم سراسر جهان کمک می کند و ویژگی جالبی این سایت که آن را از سایر رقبا متمایز می سازد امکان ویرایش مطالب آن توسط کاربران آن است. اگرچه تمامی مطالب منتشره در این سایت مطابق با حقیقت نیستند و همچنین اشکالاتی نیز به آن وارد است، اما به علت آنکه تقریبا تمامی مطالب و موضوعات را پوشش می دهد و دانشنامه ای جامع و کامل است در بین مردم جایگاه ویژه ای پیدا کرده است طوری که به طور متوسط روزانه میلیون ها کاربر از مطالب آن بازدید می کنند که بیانگر محبوبیت فوق العاده زیاد این دانشنامه است.

 

ایده

سیاست کاری سایت ویکی پدیا به شکلی است که هرکس می تواند صفحه ای درباره یک موضوع واقعی ایجاد کند و درباره آن توضیحات خود را منتشر سازد. درواقع این امر به این معنا نیست که افراد یا شرکت ها می توانند در زمینه های تبلیغاتی وتجاری از آن سود ببرند و تنها مجاز به انتشار تاریخچه شرکت یا زندگی نامه افراد مشهور هستند که در این صورت باید به این نکته توجه داشت که سایت هیچگونه مسئولیتی درقبال حفاظت از مطالب شما بر عهده ندارد و همواره خطر تغییر یا سرقت مطالب آن وجود دارد. راه حل پیشنهادی جهت رفع این مشکل آن است که حداقل سالی یک بار نسبت به کامل و درست بودن مطالب تان اطمینان کسب کرده و راز های مهم و حیاتی خود را در آن به اشتراک نگذارید.

مدیریت روابط عمومی

با وجود مشکلات این چنینی بدون شک ویکی پدیا گامی بزرگ در جهت مدیریت روابط عمومی (به خاطر معرفی شرکت ها، افراد و… به سرتاسر جهان) است و مزیتی که آن را برتر و محبوب تر از تبلیغات می سازد رایگان بودن و یکسری امکانات نظیر در معرض نمایش گذاشتن موقعیت جغرافیایی و آدرس دقیق شرکت روی نقشه، ارائه عکس های فراوان و پشتیبانی از تمامی زبان های زنده دنیا است.

 

آنچه در عمل باید انجام دهید

– در انتشار مطالب خود تا حد امکان صداقت داشته باشید در غیر این صورت باید منتظر واکنشی که حقایق را برملا کند باشید که بدون شک رسوایی بزرگی برای تان به همراه خواهد آورد.

– هنگامی که تصمیم به ایجاد صفحه ای در ویکی پدیا دارید فراموش نکنید که ممکن است مطالب تان مورد سرقت یا استفاده مجدد قرار گیرد و در صورتی که مطلب سری و حیاتی در اختیار دارید بهتر است قید استفاده از این سایت را بزنید یا قسمت های سری را موقع انتشار جدا سازید.

– در صفحه مربوط به ویکی پدیا آدرس سایت رسمی خود ویا شرکت را جهت ارائه توضیحات بیشتر قرار دهید.

برچسب ها
نوشته های مشابه
مدیرکل روابط عمومی مجلس تغییر کرد
تصمیم عجیب وزارت آموزش و پرورش، موجب انفعال روابط عمومی شده است
چگونه یک استراتژی موفق روابط عمومی بسازیم؟
ایران در رتبه ششم
چگونه متخصصان ارتباطات می توانند مجموعه مهارت های خود را در سال ۲۰۱۹ افزایش دهند
فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.