🔷 دکتر سید مهدی شریفی عضو هیات علمی بخش مدیریت رسانه دانشگاه تهران معتقد است: نتیجه رقابت انحصاری در تلویزیون تولید محصولات همگنی است که فقدان تراکم خریدار را به همراه خواهد داشت و شهرت رسانه‌ای تلویزیون را می‌کاهد. 🔶نویسنده کتاب مدیریت رسانه که روز دوشنبه انتشارات دانشگاه تهران آنرا در نمایشگاه کتاب عرضه کرد، […]

🔷 دکتر سید مهدی شریفی عضو هیات علمی بخش مدیریت رسانه دانشگاه تهران معتقد است: نتیجه رقابت انحصاری در تلویزیون تولید محصولات همگنی است که فقدان تراکم خریدار را به همراه خواهد داشت و شهرت رسانه‌ای تلویزیون را می‌کاهد.

🔶نویسنده کتاب مدیریت رسانه که روز دوشنبه انتشارات دانشگاه تهران آنرا در نمایشگاه کتاب عرضه کرد، تصریح نمود: رسانه‌ها درحال حاضر در بهترین شرایط، تمرکز خود را روی بازار شرکتهای تبلیغی و سپس مشتریان گذاشته‌اند و از حضور دربازارهای نوظهور غفلت کرده‌اند.

☑ وی در عین حال واژه مشتریان برای سازمان‌های رسانه‌ای را غلط توصیف کرد و با مناسب دانستن مخاطب – مشتری افزود: کتاب مدیریت رسانه با بررسی دقیق نظریه‌ها و مفاهیم موجود در حوزه مدیریت رسانه میکوشد دلایل آشفتگی موجود در کسب و کار رسانه‌ها را تا حدودی تبیین نماید.

🔴 مدیرگروه مدیریت رسانه پردیس البرز دانشگاه تهران یکی از مهمترین استراتژیهای بازار رسانه‌ای را کیفیت دانست و گفت تازمانیکه جایگاه ارزشی مخاطب – مشتری را نشناسیم به توسعه نیروی انسانی کارکنان رسانه نیز بدرستی نمی‌اندیشیم و در نتیجه هم در کسب و کار با مشکل مواجه میشویم هم وظیفه ذاتی رسانه را که ارتقای منزلت مخاطب- مشتریان است بدرستی انجام نمی‌دهیم.

🔷 وی در پاسخ به این سوال که منظور از جایگاه ارزشی مخاطب – مشتری چیست، گفت: امام راحل عظیم‌الشان فرمودند «این مردم انقلابی که جانم فدای تک تک آنها…». این منزلت مخاطب مشتری است. وی افزود: توسعه و بازسازی استراتژیهای رسانه‌ای بدون شک به مدیریت رسانه در همه ابعاد کمک خواهد کرد.

منبع:
http://jomhourieslami.net/paper/?newsid=171082

  • نویسنده : دکتر سید مهدی شریفی
  • منبع خبر : جمهوری اسلامی