استاندار مازندران

روابط عمومی ها باید جریان اشتغال زایی را پایش کنند

  پرینت
روابط عمومی ها باید جریان اشتغال زایی را پایش کنند
شناسه خبر : 727 | تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ | 391 بازدید | تعداد دیدگاه : 0 |
روابط عمومی ها باید نقاط قوت و ضعف اجرای طرح های اشتغال زایی در مازندران را در دستگاه مورد نظر خود پایش کنند تا ضمن ارتقای راندمان سیستم، بر جامعه تأثیر بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم به نقل از ایسنا مازندران، محمد اسلامی در همایش مدیران روابط عمومی فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی به دنبال صیانت از استقلال کشور هستند، اظهار داشت: امروز کشور ما با هجمه سنگین رسانه ای روبه رو است و بنگاه های دروغ پراکنی دشمن سعی می کنند به جهانیان القا نمایند جمهوری اسلامی، بی ثبات کننده منطقه است.

اطلاع رسانی و تحریم ها

استاندار مازندران با بیان اینکه جریان سنگین توطئه ای در جهت ناتوان کردن کشور و ناامید نمودن مردم تلاش می کند، گفت: ریشه همه تحریم ها از ابتدای پیروزی انقلاب، تعرض به استقلال ملت ایران بود و مردم ما در این سال ها، به ویژه در دوران دفاع مقدس با اتکای به خلاقیت خود و ایثارگری، از دستاوردهای انقلاب حفاظت کردند.

وی با اشاره به این که امروز دشمن با جنگ اقتصادی به فروپاشی نظام جمهوری اسلامی می اندیشد و همزمان؛ القای ناکارآمدی دولت را در دستور کار خود دارد، افزود: جریان مدیریت کشور، یک جریان یکپارچه است و شکافی بین سطوح مختلف مدیریت و حاکمیت کشور وجود ندارد.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به این که روابط عمومی باید بتواند این کارزار سنگین را تحلیل و در راستای آگاهی بخشی به جامعه، اطلاع رسانی نماید، تصریح کرد: وجود سلیقه و هنر در روابط عمومی برای پردازش هنرمندانه و درست اطلاعات ضروری است.

اسلامی با تأکید بر این که باید شیوه بیان مطالب عوض شود و تحلیل از وقایع صورت گیرد نه افراد، یادآور شد: روابط عمومی نیازمند سیستم است تا در سایه کار فکری و معماری درست، فضا را مدیریت کند.

استاندار همچنین با اشاره به اینکه نباید مطالب بی ارزش، دستمایه پردازش اخبار قرار گیرد، تصریح کرد: جریانی می خواهد استان را از بیرون کادرچینی کند و این ها مصادیق بی ثبات سازی مدیریت استان و ایجاد یاس است.

فضای مجازی و اطلاع رسانی

اسلامی با بیان اینکه امروز دشمن با استفاده از فضای مجازی و اطلاع رسانی، بدنبال تسخیر ذهن و روان مردم و القای ناامیدی است، افزود: همه ما به صورت یکپارچه باید جلوی این جریان فکری مخرب بایستیم.

وی، روابط عمومی را یک جریان شاخص امر به معروف و نهی از منکر دانست و یادآور شد: اطلاع رسانی خدمات، آگاهی بخشی و تقویت نقاط مثبت و رفع نقاط ضعف باید در دستور کار روابط عمومی قرار گیرد.

استاندار مازندران در ادامه سخنان خود گفت: باید کانالی تحت عنوان مازندران، مازندران است راه اندازی و همه اطلاعات به صورت یکپارچه در آن بارگذاری شود.

تشکیل هسته فکری

اسلامی با تأکید بر بر تشکیل هسته فکری در حوزه اطلاع رسانی افزود: اجرای دستورالعمل ابلاغی تحقق شعار سال که ابلاغ رئیس جمهوری است باید بسیار جدی گرفته شود.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که ساختار دولت بزرگ شده است و کوچک سازی، چالاک سازی و کاهش هزینه های دولت باید اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: زمان استعلامات را برای متقاضیان مجوز به ۴۸ روز تقلیل داده شد و از دستگاه های اجرایی به منظور روان سازی فرآیندها، اطلاعات خود ر‌ا در دیتا سنتر استان بارگذاری خواهند کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه اشتغال راهش از دولت نمی گذرد و به کارگیری نیروی انسانی در دولت فقط از طریق آزمون صورت می گیرد، گفت: مشکل اشتغال از طریق کسب و کارهای نوین حل می شود و روابط عمومی در توجیه جامعه جویای کار نقش مؤثری دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت بالغ بر ۷۴ هزار میلیارد تومان، تسهیلات ۶ درصدی و ۸ درصدی برای اشتغال در کشور پیش بینی نموده که از این محل باید یک میلیون و ۳۰ هزار شغل جدید ایجاد شود، تصریح کرد: دولت برای تحقق این مهم، سامانه کارآ را طراحی نموده و از اسفند ۹۶ تا کنون بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ نفر در استان در این سامانه ثبت نام نموده اند که همه پرونده ها در کمیته تخصصی ارزیابی شده است.

وی با اعلام اینکه از ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات ابلاغی دولت به استان در این راستا، بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان از سوی بانک های عامل وصول شده است، گفت: این تسهیلات باید صرف اشتغال تعهد شده شود و روابط عمومی برای تحقق این هدف نقش موثری دارد.

عملکرد روابط عمومی در اشتغال زایی

استاندار مازندران با بیان اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در مازندران درحال کاهش است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به ۶ هزار و ۶۰۰نفر در مازندران پرداخت شده است. استاندار مازندران با بیان این که جریان اشتغال، قوی در استان در حال حرکت است، افزود: روابط عمومی هاباید نقاط قوت و ضعف اجرای این حرکت مهم را در دستگاه مورد نظر پایش کنند تا ضمن ارتقاء راندمان سیستم،بر جامعه تاثیر بگذارند.

نماینده عالی دولت در استان، بر برگزاری جشنواره روابط عمومی ها و رسانه ها، بهره گیری از سیستم های نوین اطلاع رسانی، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور برای برگزاری دوره های آموزشی، ایجاد کانال مشترک اطلاع رسانی استان و تشکیل هسته مشاوره تاکید کرد و گفت: ارتباط با رسانه ها بسیار با اهمیت است و روابط عمومی باید حرکت خود را برای دست یابی به برنامه و اهداف آن ریل گذاری نماید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.