روابط عمومی های مناطق نیازمند ارتقاء پست های سازمانی، کارشناسی و کارشناس مسئول برای افزایش توان عملیاتی نیروهای این ادارات هستند.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم، به نقل از گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه يک، مصطفی آقا علیخانی معاون توسعه منابع انسانی شهرداری منطقه یک در نشست مشترك مدير و كارشناسان روابط عمومی و روسای ادارات این معاونت که با عنوان “يكشنبه های روابط عمومی” با هدف تعامل بين سازماني و ايجاد تعامل بيشتر در اطلاع رسانی شفاف فعالیت‌های اين معاونت برگزار شد، با بيان مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه تنها یک پست کارشناس ۳ با مرتبه۱۳ برای روابط عمومی تعیین شده که با توجه به زحمات همکاران این حوزه باید پست ها افزایش یابد.
وی با تقدیر از عملکرد نیروهای این حوزه گفت: نیروهای روابط عمومی بدون محدودیت زمان و مکان در حال فعالیت هستند تا عملکرد سازمان را به شکل مناسبی برون سپاری کنند که از زحمات این عزیزان نهایت تقدیر و تشکر را داریم.
آقا علیخانی افزود: روابط عمومی ویترین و چشم انداز سازمان است که با تکیه بر سه اصل سرعت، دقت و صحت اخبار و عملکرد ادارات را منعکس می کند و در دوره شیوع بیماری کرونا نیز با توسعه زیرساخت های فضاهای مجازی همچنان در عرصه اطلاع رسانی حرکت می کند.
مدير روابط عمومی شهرداری منطقه يک نيز در این نشست گفت: باید برای بخش روابط عمومی در بدنه شهری، جایگاهی متمایز از سایر بخش‌ها تعریف کرد و به آن بها داد و اهداف کلانی را با نقش‌پذیری روابط عمومی در توسعه خدمت و ارتقای کیفیت شهرداری تعریف کرد و منابع مالی و انسانی مورد نیاز در این بخش را به خوبی فراهم نمود.
محمدرضا پارسیان افزود: تا کنون نشست “یکشنبه های روابط عمومی” در ۹ ناحیه و ۴ معاونت انجام شده است که تعامل کاری و هماهنگی های مناسبی بین روابط عمومی و سایر بخش ها شکل گرفته که امیدواریم ماحصل آن را در انعکاس خوب عملکرد حوزه ها شاهد باشیم.
وی با اشاره به نقش اداره آموزش در زیر مجموعه معاونت توسعه منابع انسانی تصریح کرد: یکی از چالش های فراروی روابط عمومی مسائل آموزشی است زیرا دیگر آموزش های سنتی و قدیمی جوابگو نیست و خیلی از آموزش های گذشته جواب نمی دهد.
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک گفت: نیروی انسانی یکی دیگر از چالش های حوزه روابط عمومی است. در این حوزه نیروی انسانی باید کارهای خود را حرفه ای انجام دهد و همه فعالیت ها شامل تولید خبر، تولیدات چندرسانه ای، تولید نشریه، عکاسی، فیلمبرداری و … باید حرفه ای باشد و افراد توانمند و متخصص برای انجام کارها انتخاب شوند که متاسفانه در شرایط کنونی با عدم بهره مندی سازمان شهرداری تهران از نیروهای متخصص حوزه روابط عمومی دچار چالش اساسی است.
وی در پایان با اشاره به اقدامات اجرایی در روابط عمومی گفت: تولید مجله چندرسانه ای وقایع شمیران، کلیپ رویدادهای خبری یک هفته گذشته شمال تهران، تهیه کلیپ های تصویری از اقدامات مناسبتی منطقه و انتشار آن در رسانه ها و صفحات شبکه های اجتماعی، تعامل با بیش از ۱۰۰ خبرنگار در حوزه های مختلف خبری و … از جمله اقدامات اجرایی و مستمر است که با جدیت در روابط عمومی انجام می شود.