پایگاه خبری هنر هشتم؛ روابط عمومی آینده از جنس موضوعاتی است که میخواهد به افراد و سازمانهای علاقمند به تداوم موفقیت بگوید که چه باید کرد تا در مسیر پرشتاب تحولات از قافله پرسرعت تغییر و تحول عقب نمانند.
واقعیت این است که کارشناسان و دانشگاهیان علاقمند به بهبود جایگاه نظری و عملی روابط عمومی در تصمیم سازی سازمانها و مجموعهها تلاش کرده اند جماعت بزرگ روابط عمومیها را با انتشار نتایج تحقیقات پیمایشی و یا نظری، برگزاری دورهها و کارگاهها و همایشهای تخصصی مرتبط در مسیر تعالی و پیشرفت قرار دهند.
اقدامی ارزشمند که تاثیر و نمود ملموسی داشته و استقبال از چنین رویدادهایی نیز نشانگر عطش و نیاز در این زمینه است.
اما رویکرد و اقدامی که میتواند مکمل تلاشهای صورت گرفته باشد، باورمند کردن دستاندرکاران روابط عمومی نسبت به جایگاه خود در سازمانها و تلاش برای صیانت از آن با اقدامات به موقع و البته خلاقانه است.
بی باور بودن به قدرت روابط عمومی یا حتی کم باور بودن نسبت به آن موضوعی است که گریبانگیر بسیاری از مدیران روابط عمومی در کشور است. این موضوع موجب افت راندمان و بسنده کردن روابط عمومی ها به پلاکارد نویسی و ارسال خبرهای بفرموده به رسانهها شده است. همچنین برخی مدیران که از شفافیت میهراسند از داشتن روابط عمومیهای بله قربانگو راضی هستند. وضعیتی که با منافع ملی و جایگاه شغلی روابط عمومی در تضاد بوده و موجب ایجاد رانت و مسائل حادتر میگردد.
ضمن احترام به سیاستگذاران و برگزارکنندگان رویدادهای روابط عمومی که دغدغه تحقق روابط عمومی آرمانی را دارند، امیدوارم در نشستهای پیش رو و در سالهای آتی در کنار مباحث مهمی که طرح شده و یا می شود، به موضوع بایدها و نبایدهای حضورو فعالیت اثربخش در روابط عمومی، ایجاد خودباوری و توسعه ضریب نفوذ از صدر تا ذیل سازمان، توسط مدیران و کارشناسان روابط عمومی مورد عنایت قرار گیرد.
توجه به فنآوری و استفاده از ظرفیتهای آن در روابط عمومیها، مهارتهای عملی، درک فضای مجازی و مواردی از این دست برای دست اندرکاران بسیار ضروری است. اما بدانیم رویکرد راهبردی در مدیریت روابط عمومیها را پوشش نمیدهد و ما باید برای این موضوع کاری کنیم. اتفاقی که سرعت شکوفایی و تاثیرگذاری روابط عمومی ها برای خدمت به کشور و مردم را بیش از پیش خواد کرد.
روابط عمومی آینده از جنس روزمرگی نیست. روابط عمومی آینده از ترکیب تلاش و دانش و هم افزایی است.