بر اساس یک گزارش رسانهای، برخی از اطلاعات داده شده شامل «پیامهای خصوصی» کاربران فیس بوک بوده است که تعداد آنها بیش از ۷۰میلیون نفر گزارش شده است. این اطلاعات از طریق «اپ ها» یا برنامه های این شرکتها که با فیس بوک مرتبط هستند، به شراکت گذاشته شده است.
روزنامه نیویورک تایمز با انتشار این گزارش نوشت مایکروسافت، نتفلیکس (پخش فیلم) و اسپاتیفای (پخش موسیقی) از شرکت هایی هستند که فیس بوک اطلاعات خصوصی کاربرانش را در اختیار آنها گذاشته است.
این تازه ترین رسوایی علیه فیس بوک به شمار میرود که با انتشار گزارشهای مشابه دیگر در گذشته، اعتماد کاربرانش به آن آسیب دیده بود.
فیس بوک اطلاعات کاربرانش را با بیش از ۱۵۰ شرکت سهیم شده است و این شرکتها تنها در زمینه فناوریهای حوزه کامپیوتر و اینترنت فعال نیستند و برخی از آنها سازمانهای رسانهای و سازندگان خودرو هستند. قراردادها با این شرکتها از سال ۲۰۱۰ امضا شده و برخی از آنها تا سال جاری میلادی نیز ادامه داشته است.
فیس بوک در واکنش به این گزارش میگوید اطلاعات داده شده با اجازه کاربران بوده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، نتفلیکس هم گفته است هیچ زمانی به پیامهای خصوصی کاربران در فیس بوک دسترسی پیدا نکرده و خواستار دسترسی به آنها نیز نشده است.