در جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد استان که به ریاست حبیبی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار برگزار شد، با صدور مجوز تأسیس و فعالیت ۵ سازمان مردم نهاد استانی موافقت اولیه صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد استان که به ریاست آقای حبیبی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی در سالن اجتماعات معاونت مذکور برگزار شد با بیان این خبر گفت تشکل‌های مذکور پس از طی مراحل اداری، اخذ استعلامات و ثبت می توانند در چارچوب اساسنامه تشکل خود فعالیت کنند.
دبیر شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد استان، ضمن قدردانی از زحمات فرمانداری ها در ایجاد، نظارت و توانمندسازی سمن ها، افزود : میزان همکاری و تعامل فرمانداری ها با سازمان های مردم نهاد بر اساس شاخص های تعیین شده توسط وزارت کشور مورد سنجش قرار خواهد گرفت.
وی افزود: از جمله مواردی که فرمانداری ها می بایست در کمک به بسط و گسترش سازمان های مردم نهاد انجام دهند می توان به شناسایی افراد فعال متقاضی ایجاد سمن، تسهیل در روند صدور پروانه فعالیت، پیگیری تمدید پروانه ها، برگزاری دوره های آموزشی و نظارت بر فعالیت سمن ها می باشد.
بیدخام در ادامه با اشاره به تشکل هایی که با درخواست آنها موافقت بعمل آمد اظهار کرد: این تاییدیه اولیه بوده و نمایندگان تشکل های مذکور می بایست نسبت به تکمیل مدارک و انجام فرآیندهای لازم، اقدام نموده و پس از صدور آگهی تأسیس، پروانه فعالیت آنها صادر خواهد شد.
کانون فرهنگی و ورزشی مبتکران سلامت با هدف غنی سازی اوقات فراغت در راستای تامین سلامت جسمی و روحی روانی شهروندان، موسسه خیریه بیمارستان قدس با هدف ساماندهی مردمی برای حمایت از بیماران، موسسه محبان امام رضا (ع) با هدف توانمندسازی اقشار آسیب پذیر، موسسه فرهنگی هنری سفیران آسمان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سازمان نام آوران ماندگار کاسپین با هدف تکریم و حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان از جمله تشکل هایی بودند که با فعالیت آنها موافقت اولیه بعمل آمد.