دانشگاه تهران برترین غرفه نمایشگاه ملی پژوهش و فناوری شد غرفه دانشگاه تهران با کسب رتبه عالی در جمع غرفه های برتر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت. به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم به نقل از  روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از روابط […]

غرفه دانشگاه تهران با کسب رتبه عالی در جمع غرفه های برتر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم به نقل از  روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور عبدالساده نیسی دبیر ستاد ملی هفته پژوش و فناوری و دکتر علی باستی دبیر اجرایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار برگزار شد.

در ارزیابی غرفه‌های برتر و منتخب بیست ‌و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار کشور که بر اساس شاخص‌های مورد تایید کمیته اجرایی این نمایشگاه صورت گرفته است، غرفه دانشگاه تهران در گروه امتیازی عالی ارزیابی و مورد تقدیر عبدالساده نیسی دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری و علی باستی دبیر اجرایی بیست ‌و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار قرار گرفت.

نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش، فناوری و فن بازار همه ساله در آذرماه علاوه بر نمایشگاه اصلی در تهران با حضور دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، در سایر استان ها نیز با حضور نهادهای علم و فناوری استان برپا می شود.

این نمایشگاه به عنوان رویدادی در مجموعه نظام علم و فناوری کشور با هدف ارائه یافته‌های محققان، پژوهشگران و فناوران از یک سو و شناخت نیازهای پژوهشی و فناوری از سوی دیگر برای تحکیم و سیستمی کردن روابط بین کنشگران این مجموعه و در نهایت تجاری سازی فناوری و ارتقای قدرت رقابت ملی شناخته می شود.

همچنین تحقق اهداف مرتبط با چرخه علم و فناوری، تجاری سازی فناوری و فن بازار مستلزم برقراری ارتباط نزدیک بین مراکز علمی و فناوری و مراکز اجرایی، تولیدی و صنعتی (جهت آشنایی متقابل و اعتمادسازی هرچه بیشتر) و موسسات تامین مالی است تا امکان همکاری های متقابل برای دستیابی به منافع طرفین که منافع ملی را به‌ دنبال خواهد داشت، در این نمایشگاه دنبال شود.

دستیابی به اهداف بالا مستلزم چهار رکن مرتبط با هم شامل عرضه فناوری، تقاضای فناوری، سرمایه گذاری و ارتباطات بین المللی است که این چهار رکن در نمایشگاه هفته ملی پژوهش دیده شده است. این نمایشگاه همه ساله از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته پژوهش و فناوری با هدف رفع همین نیازها برگزار می شود.

امسال نیز در بیست و دومین دوره این نمایشگاه که از ۲۳ آذرماه تا ۲۶ آذر ماه برگزار شد، سه هزار و ۱۳۲ محصول در جهت عرضه فناوری از سوی فناوران کشور در قالب شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان در قالب ۷۵ غرفه حضوری و ۸۲ غرفه مجازی ارایه شد.