شرکت فیس بوک (FB.O) اعلام کرده است الیوت شراج، رئیس بخش ارتباطات و سیاست عمومی این شرکت، در پی واکنش شبکه های اجتماعی نسبت به رسوایی های مرتبط با حریم خصوصی و دخالت در انتخابات، پس از یک دهه از شرکت کناره گیری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم به نقل از رویترز؛ شرکت فیس بوک (FB.O) اعلام کرده است الیوت شراج، رئیس بخش ارتباطات و سیاست عمومی این شرکت، در پی واکنش شبکه های اجتماعی نسبت به رسوایی های مرتبط با حریم خصوصی و دخالت در انتخابات، پس از یک دهه از شرکت کناره گیری خواهد کرد.

وی حداقل سومین مقام عالی فیس بوک است که پس از پایان دوره ثبات نسبی مدیریت این شرکت، در سال جاری فیسبوک را ترک می کند.

فیس بوک، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، پس از آنکه در سال گذشته اعلام کرد مقامات روسیه از فیس بوک برای نشر اطلاعات غلط، پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ استفاده کرده اند، مورد انتقاد شدید کاربران و قانون گذاران قرار گرفت؛ اتهامی که توسط مسئولان مسکو رد شده است.

در ماه مارس، پس از آنکه این شرکت اعتراف کرد داده های بیش از ۸۷ میلیون کاربر در اختیار سازمان مشاوره سیاسی Cambridge Analytica قرار گرفته است، بار دیگر به لحاظ نوع حفاظت خود از اطلاعات شخصی افراد مورد انتقاد قرار گرفت.

مدیران ارشد ارتباطات دو شرکت فیس بوک و توییتر، در روزی مشابه شرکتهای خود را ترک کردند

فیس بوک در سال گذشته، با کابوس های زیادی در بخش روابط عمومی مواجه بوده است اما به زودی باید کارها را بدون رئیس ارشد روابط عمومی خود سر و سامان دهد.

الیوت شراچ، یکی از یاران قدیمی گوگل که برای بیش از یک دهه در فیس بوک حضور داشته است، اعلام کرد قصد دارد از جایگاه خود کناره گیری کند.

در عصر نوین رسانه های اجتماعی، مردم به گونه ای به یکدیگر متصل شده و توانمند گردیده اند که با هیچ دورانی قابل مقایسه نیست. هر صدا در اینترنت اهمیت دارد و مدیریت غلط کوچکترین شکایت در فیس بوک می تواند به یک بحران کامل در بخش روابط عمومی (PR) منجر شود.