اگر سنگاپور می خواست برای تبلیغ خود از روش دیگری به جز پذیرش این نشست استفاده کند و این حجم از مخاطب را جلب نماید باید مبلغی بالغ بر 200 میلیون دلار را پرداخت می کرد.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم به نقل از رویترز؛ همزمان با انتشار تصویر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در شبکه های اجتماعی در حال قدم زدن با جمعی از افراد سرخوش در یکی از کافه پشت بام های سنگاپور در شب پیش از نشست بی سابقه با رئیس جمهور دونالد ترامپ، این سوال برای شهروندان آمریکایی به وجود آمد که «سنگاپور کجاست»؟

سنگاپور ، این شهر کشورِ -کوچک که در جنوب شرق آسیا واقع شده و در ابتدای این هفته میزبان مذاکرات هسته ای بود، در روز دوشنبه (۱۱ ژوئن)، در موتور جستجوی گوگل، توسط آمریکایی ها بیشترین سرچ را داشته است که این میزان برابر ۲ میلیون بازدید می باشد.

در روز دوشنبه، رسانه های خبری، تور شگفت آور کیم در هتل نمادین مارینا بِی سندز و باغهای اطرافش و نخستین ساعات دیدار وی باترامپ در جزیره سنتوزا را پوشش دادند.

به گزارش مقامات سنگاپو ، سازماندهی این نشست برای آنها بیش از ۲۰ میلیون دلار هزینه در پی داشته است؛ رقمی که خشم برخی از شهروندان این کشور را برانگیخته است. با این وجود، کارشناسان بازاریابی معتقدند، پوشش خبری این رویداد موجب شده بیش از ده ها برابر این میزان به کشور سنگاپور بازگردد.

اولیور چانگ، مدیر اجرایی توانایی بازاریابی و ارتباطات در هیئت گردشگری سنگاپور می گوید، «این موجب شده کشور سنگاپور برای مخاطبان بین المللی، روی نقشه قرار بگیرد».

صنعت گردشگری، سالانه حدود ۴ درصد در تولید ناخالص داخلی سنگاپور نقش دارد. در سال گذشته، حضور ۱۷٫۴ میلیون بازدیدکننده، به ویژه از کشور چین (که در صدر این بازار است) و هند، رکورد حضور گردشگر در کشور سنگاپور را جا به جا کرد.

با این حال، ماه گذشته، مجله سبک زندگی تایم اوت، سنگاپور را جزء کشورهایی بر شمرد که کمترین میزان هیجان انگیزی را دارند.

اندرو کارلینگ، مدیر اجرایی و موسس آژانس ارتباطات « West Pier Ventures» معتقد است، اگر سنگاپور می خواست برای تبلیغ خود از روش دیگری به جز پذیرش این نشست استفاده کند و این حجم از مخاطب را جلب نماید باید مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار را پرداخت می کرد.

به گفته شرکت اطلاعات رسانه ای «Meltwater»، پوشش خبری در سه روز پیرامونی این نشست، ارزشی تبلیغاتی برابر با ۲۷۰ میلیون دلار آمریکا (۳۶۰٫۵ میلیون دلار سنگاپور) داشته است، این در حالی است که ارزش تبلیغاتی ماهی که منتهی به این نشست شده است برابر ۷۶۷ میلیون دلار آمریکا می باشد.

به گفته جیسون تن، از آژانس تبلیغات رسانه ای «Zenith Singapore»، «نشست ترامپ-کیم، قطعا مهمترین رویداد جهانی است که توجهات بسیاری از مردم جهان را به سنگاپور جلب کرده است».

«از آنجایی که سنگاپور یکی از مقصدهای گردشگری بسیاری از آسیایی ها است این، تصویرِ ما را به عنوان یک کشور امن و کارآمد تقویت می نماید. برای آمریکایی هایی که با آسیا آشنایی ندارند، این نشست مطمئنا سنگاپور را در زیر نورافکن های جهانی قرار می دهد».

با این حال، هنوز برخی از افراد (که انتظار معلومات بیشتری از آنها می رود) به چشم می خورند که برای پیدا کردن موقعیت مکانی دقیق سنگاپور – که به نقطه قرمز کوچک مشهور است- در نقشه مشکل دارند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده، در یادداشتی که در رابطه با نشست فوق منتشر نموده است، به اشتباه سنگاپور را بخشی از مالزی نام برده که همین امر موجب راه افتادن سیل عظیمی از نظرات کنایه آمیز در رسانه های اجتماعی شد.