یکی از مواردی که در هنگام برگزاری یک رویداد خاص یا کارگاه و همایش مدنظر است نحوه اطلاع رسانی و جذب مخاطبانی است که به موضوع رویداد علاقه‌مند باشند. قاعدتا اینگونه فروش بلیط بیشتری را خواهید داشت یا اینکه افراد بیشتری را برای همایش خود جذب خواهید کرد.

پایگاه خبری هنر هشتم؛ یکی از مواردی که در هنگام برگزاری یک رویداد خاص یا کارگاه و همایش مدنظر است نحوه اطلاع رسانی و جذب مخاطبانی است که به موضوع رویداد علاقه‌مند باشند. قاعدتا اینگونه فروش بلیط بیشتری را خواهید داشت یا اینکه افراد بیشتری را برای همایش خود جذب خواهید کرد.

شبکه‌های اجتماعی یکی از کانال‌های است که می‌توانید در راستای اطلاع رسانی رویدادهای خود استفاده کنید. در این مقاله به نکاتی در همین زمینه اشاره خواهیم کرد.

۱. شبکه اجتماعی مناسب را برای اطلاع رسانی انتخاب کنید
شما تکنیک‌های مختلفی را برای استفاده از شبکه های اجتماعی در جهت معرفی رویدادتان در اختیار دارید. اما قبل از شروع باید بستر مناسب را انتخاب کنید و استراتژی خود را بر این اساس پیاده سازی کنید.

برای مثال اگر رویداد شما در مقایس بزرگ و مخاطب گسترده‌ی دارد می‌توانید با استفاده از فیسبوک و توییتر آن را به خوبی تبلیغ کنید. همچنین در ادامه تبلیغات هدفمندی که این شبکه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند کمک خواهد کرد تا رویداد خود را به مخاطب هدف خود معرفی کنید و کاملا روشن است که اینگونه شانس بیشتری را برای جذب مخاطب خواهد داشت.

اگر قصد برگزاری یک رویداد شرکتی (B2B) را دارید شاید لینکدین بهترین گزینه باشد. اگر قصد پروموت رویداد خود را در این شبکه دارید به نکات زیر دقت کنید:

یک پست به روز‌رسانی همراه با لینک ثبت نام در رویداد را انتشار دهید
یک مقاله مرتبط و با لینک ثبت نام در رویداد ارایه دهید
از پیام‌های شخصی برای دعوت مستقیم افراد استفاده کنید
صفحه شرکت خود را به روز رسانی کنید
یک گروه برای دعوت افرادی که مخاطب شما هستند ایجاد کنید
اینستاگرام نیز برای پروموت رویدادهای غیر رسمی و شرکتی مناسب است. با ارایه عکس‌های با کیفیت از رویدادهای مرتبط گذشته و همچنین استفاده از هشتگ‌های مرتبط با رویداد می‌تواند تاثیر‌گذار باشد.

۲. در نظر گرفتن هشتگ اختصاصی برای رویداد
مهم است بعد از اینکه هر کدام از شبکه های اجتماعی را انتخاب کرده‌اید یک هشتگ مناسب را برای رویدادتان در نظر بگیرید. هشتگ کمک خواهد کرد تا شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان به موضوع رویداد با یکدیگر گفت و گو و ارتباط برقرار کنند، در نتیجه این باعث ایجاد صحبت‌ها بیشتر و بیشتر در مورد رویداد شما خواهد شد.

سعی کنید یک هشتگ کوتاه و بیاد ماندنی و بدون املای خاص انتخاب کنید. قبلا از معرفی هشتگ رویداد آن را چک کنید که برای مورد دیگری استفاده نشده باشد.

خود شما باید از اولین نفرهای باشید که از هشتگ مربوط به رویداد استفاده می‌کند. پست‌های خود را با هشتگ مربوطه انتشار دهید و در و دعوت‌نامه و هرجای که رویداد خود را اعلام می‌کنید هشتگ رویداد را نیز معرفی کنید.

۳. ارایه محتوا قبل از برگزاری رویداد
محتوا باید بخش عمده‌ای از تاکتیک‌های تبلیغاتی شما باشد. این به شما کمک می‌کند که با مخاطبان مختلف ارتباط برقرار کنید و همچنین خوراک محتوای شبکه های اجتماعی را نیز تامین کند.

محتوای که برای یک رویداد بیزینسی مناسب است شامل:

پست وبلاگ
نمونه موردی‌ها
مقالات بلند و تخصصی
نظرات مشتریان دوره‌های قبل
مصاحبه‌های شرکت‌کنندگان قبلی و مسئولین رویداد
اگر قصد یک رویداد عمومی و غیر رسمی را دارید محتوای شامل:

پست‌های وبلاگ مخصوص رویداد
تصاویر و ویدیو از محل برگزاری رویداد
عکس‌های پشت صحنه فرآیند برگزاری رویداد
همچنین می‌توانید یک بنر مخصوص برای رویداد خود طراحی کنید و در سربرگ صفحه فیسبوک و توییتر خود قرار دهید.

۴. حفظ ارتباط شکل گرفته حتی بعد از رویداد
پس از برگزاری و خاتمه رویداد می‌توانید از تمام کانال‌های شبکه اجتماعی خود برای ایجاد یک تاثیر‌گذاری روی مخاطبان استفاده کنید، بنابراین سر و صدا را حفظ کنید. با شرکت کنندگان خود صحبت کنید و از آنها به خاطر حضور در رویداد تشکر کنید و از آنها درخواست کنید تا نظرات و پیشنهادات خود را در مورد رویداد بیان کنند.

انتشار پست وبلاگ و همینطور مقالاتی در مورد رویداد برگزار شده نیز می‌تواند ایده جالبی باشد و اینکه این محتوا توسط افراد تاثیر‌گذار نیز انتشار داده شده باشد و در سایر حساب‌های شبکه اجتماعی نیز پروموت شود.

بخش دیگری از مهمترین عوامل تلاش و بازاریابی در شبکه های اجتماعی به قسمت تجزیه و تحلیل و ارزیابی بر می‌گردد. شما می‌توانید با ابزارهای مختلف این اطلاعات را بدست بیاورید و از آنها برای سال بعد استفاده کنید. بخش از این موارد شامل:

چند بار محتوای شما به اشتراک‌ گذاشته شده است
تعداد افرادی که پست و محتوای شما را مشاهده کرده‌اند
پیام‌خصوصی و تعداد کامنت‌های دریافتی چه تعداد است
تعداد افرادی که روی لینک‌های به اشتراک گذاشته شده کلیک کرده‌اند
این نکات می‌تواند بسیار مهم باشد بنابراین ما قبلا دیگر معیار‌های این چنین و مرتبط را در مقاله دیگر ارایه داده‌ایم.

شما می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را با استفاده از گوگل آنالیتیکس بدست بیاورید و رفتار کاربران و مخاطبان خود را در رابطه با رویدادهای برگزار شده آنالیز کنید.

نتیجه‌گیری
شبکه‌های اجتماعی یک راه عالی برای ترویج رویدادها هستند، اما قبل از شروع باید مراحل اجرای آن را به صورت استراتژیک در ذهن پیاده سازی کنید و با داشتن یک طرح واضح و شفاف که حتی جدول بازه را نیز شامل می‌شود به سوی جذب مخاطب بیشتر حرکت کنید.

  • منبع خبر : جامعه روابط عمومی