هیچ معرفتی جز با تحقیق هدفمند نیست. در واقع اینکه نظر مخاطب یا مشتری چیست و نیاز آن سنجیده و بر اساس آن فعالیت استراتژی سازمان را تنظیم کنیم حتی در زمینه مدیریت نیز براساس تحقیق، اهداف طراحی و بودجه و هدف گذار ی و سازماندهی انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم به نقل از شارا، هیچ معرفتی جز با تحقیق هدفمند نیست. در واقع اینکه نظر مخاطب یا مشتری چیست و نیاز آن سنجیده و بر اساس آن فعالیت استراتژی سازمان را تنظیم کنیم حتی در زمینه مدیریت نیز براساس تحقیق، اهداف طراحی و بودجه و هدف گذار ی و سازماندهی انجام می شود.

به نظرمن حتی در حوزه ی کسب و کار خطا است که بدون تحقیق ،سرمایه گذرای شود ابتدا باید با تحقیق بازارها ی اشباع شده شناسایی شود و در جایی که نیازی وجود ندارد سرمایه گذاری صورت نگیرد.درواقع فایده ی پژوهش این است که بدون دستاوردهای پژوهش نمی توانیم برروی فعالیتهای خود هدف گذار ی انجام دهیم.همچنین در زمان انجام برخی فعالیتها لازم است تحقیق انجام شود چرا که کار روابط عمومی اساساً نوآورانه بوده و خلاقانه است و تکرار پذیر هم نیست لذا این کار لازم است.

تحقیق در پایان پروژه نیز اثر بخشی و کار امدی آن را ترسیم میکند. مثلاً یک فعالیت تبلیغاتی که انجام می شود با تحقیق بر روی اثر بخشی و کارایی فعالیتهای روابط عمومی مشخص می شودو نشان میدهد که آیا تبلیغ مورد نظر در ذهن مردم جا افتاده یا خیر و همچنین منحنی فروش را در برخی مواقع نشان میدهد.

در دو مقطع حساس یکی ابتدای کار و مشخص کردن اهداف و دوم در پایان برای سنجش اثر بخشی فعالیتهای روابط عمومی نیازمند پژوهش هستند.