همزمان با چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تراکنش، دومین جشنواره بزرگ فین‌تک ایران نیز برگزار می‌شود. نخستین دوره این جشنواره، در حاشیه ‌ITE 2017 برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه، سال گذشته در ابتدا ۵۰ استارت‌آپ حوزه بانکی و مالی، برای حضور در این جشنواره برگزیده شدند. با افزوده شدن تعدادی فین‌تک دیگر در نهایت ۵۶ استارت‌آپ در فضایی به وسعت بیش از هزار متر گرد هم آمدند. آنها در این رویداد ۳ روزه توانستند، ایده‌ها، توانمندی‌ها و راه‌کارهای خود را برای صنایع مالی و بانکی در حضور همه بازیگران این صنعت به نمایش بگذارند.
حضور مراکز شتاب‌دهنده و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، فرصت را برای جذب سرمایه در اختیار این فین‌تک‌ها قرار داد. همچنین برگزاری سمینارها، میزگردها و نشست‌های مختلف، بستری را برای بیان مشکلات و خواسته‌های آن‌ها فراهم کرد.
برخی از استارت‌آپ‌های پذیرفته شده در نخستین جشنواره بزرگ فین‌تک ایران عبارت بودند از: ۱۰۰ تحلیل، استورم، ای سمینار، بنیت، بیمیتو، پدیده پارسیان، پولیتو، پیگام، جرینو، دنگی پال، دونیت، زیما، شارژمان، شهاب پی، قلک، کانال شاپ، کوینکس و مانی پارس.
سه استارت‌آپ «۱۰۰ تحلیل»، «شارژمان» و «دونیت» از سوی هیات داوران جشنواره به عنوان اول تا سوم دست یافتند و جوایز خود را در اختتامیه ‌ITE 2017 از طرف شرکت شاپرک دریافت کردند.
مرکز فابا و کانون فین‌تک ایران (فاباتک) در حاشیه ITE 2018، دومین جشنواره بزرگ فین‌تکی را برگزار می‌کنند. در این رویداد، شرایطی فراهم می‌شود که استارت‌آپ‌های برتر بانکی و مالی در کنار اضلاع دیگر این اکوسیستم، از جمله مراکز قانونگذاری و نظارت، مراکز شتابدهنده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر قرار بگیرند.