پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم:// رونمایی تویوتا از دو مدل مفهومی کراس‌اوور EV که تا سال 2025 وارد بازار می‌شوند

پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم://

رونمایی تویوتا از دو مدل مفهومی کراس‌اوور EV که تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار می‌شوند

تویوتا، که رویترز خاطرنشان می‌کند که بزرگترین خودروساز جهان از نظر فروش است، در حال حاضر تنها یک مدل تمام برقی به نام bZ4X را به فروش می‌رساند. هدف این شرکت تحقق ۱۰۰ درصدی هدف دستیابی به انتشار صفر خالص دی‌اکسید کربن (راهبرد کربن‌خنثی) تا سال ۲۰۳۵ است.

تویوتا روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ مجموعه خودروهای برقی باتری‌دار (BEVهای) اروپایی خود را به شش مدل افزایش دهد.

این خودروساز دو مدل مفهومی (کانسپت) جدید را برای ناوگان برقی آینده خود معرفی کرد که شامل یک شاسی‌بلند شهری «در آستانه تولید» و یک کراس‌اوور اسپرت است که عرضه آنها در اروپا برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

تویوتا، که رویترز خاطرنشان می‌کند که بزرگترین خودروساز جهان از نظر فروش است، در حال حاضر تنها یک مدل تمام برقی به نام bZ4X را به فروش می‌رساند. هدف این شرکت تحقق ۱۰۰ درصدی هدف دستیابی به انتشار صفر خالص دی‌اکسید کربن (راهبرد کربن‌خنثی) تا سال ۲۰۳۵ است.

دو کانسپت تازه اعلام‌شده شده این شرکت به bZ4X و یک شاسی بلند کامپکت که سال گذشته به نمایش گذاشته اضافه می‌شوند. کانسپت جدید SUV شهری تویوتا برای عرضه در اروپا در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. «طراحی شاسی‌بلند معتبر» آن از یاریس کراس این شرکت الهام گرفته است که یکی از پرفروش‌ترین‌ها در کلاس خود است. کانسپت «شاسی‌بلند شهری» در آپشن‌های چرخ‌های جلو و چهار چرخ متحرک و دو ردیف باتری عرضه می‌شود – یکی با ویژگی ارزان‌قیمت‌بودن و دیگری با ویژگی برد طولانی‌تر.

 رونمایی تویوتا از دو مدل مفهومی کراس‌اوور EV

توضیح تصویر بالا: کراس‌اوور اسپورت در سمت چپ و شاسی‌بلند شهری در سمت راست.

تویوتا قصد دارد نسل بعدی باتری‌ها را در سال ۲۰۲۶ و پس از آن عرضه کند. اولی بر عملکرد تمرکز دارد، و ساختاری متداول با برد دو برابر و قیمت آن ۲۰ درصد ارزان‌تر از bZ4X است.

باتری دوم یک باتری «با کیفیت خوب و کم‌هزینه» خواهد بود که برای تشویق به استفاده از خودروهای برقی طراحی شده است. این خودرو یک «شکل جدید» با ساختار دوقطبی خواهد داشت که در ساخت آن به مقدار قابل توجهی از فسفات آهن لیتیوم (LFP) ارزان‌تر استفاده شده است. تویوتا با استفاده از این سلول، قصد افزایش ۲۰ درصدی برد و کاهش ۴۰ درصدی هزینه نسبت به bZ4X را دارد.

باتری سوم با استفاده از فناوری‌های کاتد نیکل بالا و دوقطبی، با عملکرد بسیار بالایی خواهد بود. تویوتا در مورد برد باتری و اهداف قیمتی آن صرفاٌ به گفتن اینکه «کاهش حداکثری قیمت و افزایش مضاعف برد رانندگی بیشتر مورد انتظار است» بسنده کرده است.

و در نهایت، تویوتا با اولین باتری‌های حالت جامد خود، که احتمالاٌ سه یا چهار سال دیگر به بازار وارد شوند، پیشرفت خود را به رخ کشید. آندریا کارلوچی، نایب رئیس تویوتا اروپا، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «ما یک پیشرفت تکنولوژیکی داشته‌ایم و آن عبارت بوده است از غلبه بر چالش دیرینه دوام باتری حالت‌جامد. روشی برای تولید انبوه در حال حاضر در حال توسعه است و ما در تلاش برای تجاری‌سازی در سال‌های ۲۰۲۷-۲۰۲۸ با ظرفیت تولید چند ده هزار خودرو هستیم».
هدف این خودروساز از تولید سلول‌های حالت جامد رساندن زمان شارژ از ۱۰ به ۸۰ درصد در تنها ۱۰ دقیقه است.