به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم، عبدالله اسکویی، مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان این مطلب افزود: شناسایی دقیق نیازهای جامعه و مخاطب در راستای تفاهم با افکار عمومی به عنوان یکی از محورهای فعالیت روابطعمومیها در حوزه طراحی و ساخت تبلیغات میبایستی مورد توجه قرار گیرد و روابطعمومی حرفهای باید بداند افکار عمومی به عنوان یکی از عوامل موفقیت و یا شکست سازمان نزد مخاطبان، از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی ادامه داد: امروزه و با توجه به افزایش سطح سواد رسانهای مخاطبان و رشد روزافزون رسانهها، تبلیغات به ارتباطات نزدیکتر شده و شکل پیشرفتهتری به خود گرفته است، بهگونهای که مردم کمتر تحت تاثیر تبلیغات یک سویه که در آن از پیامهای سطحی استفاده شده قرار میگیرند.
اسکویی ادامه داد: یکی از مولفههای موثر در افزایش اثربخشی تبلیغات شناخت دقیق، منطقی و تخصصی از رسانهها است و مدیرانی که هنر بکارگیری صحیح از این ابزار مهم را دارند توانستهاند با استفاده از روشهای نوین و علمی تبلیغات در راستای انتفاع و پیشبرد اهداف سازمانی گام بردارند.
اسکویی در ادامه با اشاره به اینکه نوع تبلیغات در سازمانهای دولتی متفاوت با سایر بخشها است، افزود: با توجه به اینکه در سازمانهای دولتی فروش کالا مطرح نبوده و خدمات به مخاطبان عرضه میشود، یکی از نکات مهمی که در طراحی تبلیغات میبایستی همواره مد نظر قرار گیرد این است که طراحی و اجرای تبلیغ میباید با رویکرد و خدمات آن سازمان همخوانی داشته باشد، به گونهای که مخاطبان با مشاهده فعالیتهای صورت پذیرفته در آن سازمان به درستی و نگاه عادلانه آن تبلیغ پی ببرند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل شرکت مدیریت منابع آب ایران در پایان با اشاره به نقش و تاثیر ایدهپردازی و خلاقیت در افزایش اثربخشی تبلیغات گفت: با فراگیر شدن ابزارهای نوین ارتباطات، علاوه بر تغییرات بهوجود آمده در شیوهها و نحوه اطلاعرسانی، شاهد بروز تغییرات گسترده در نوع طراحی و اجرای تبلیغات بودهایم و در این بین استفاده حداکثری از ظرفیتهای عظیم این ابزار در کنار بکارگیری ایدههای نو و خلاقانه در نوع، شکل و اجرای این تبلیغات است که یک سازمان یا بنگاه اقتصادی را از دیگران متمایز کرده و باعث جذب هر چه بیشتر مخاطبان و دستیابی به اهداف از پیش ترسیم شده برای آن سازمان خواهد شد.
لازم به ذکر است ششمین کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی با موضوع «حرفهایگرایی در روابطعمومی؛ تبلیغات اثربخش» و محورهای طراحی و برنامهریزی کمپینهای تبلیغاتی، شناسایی رسانههای تبلیغاتی موثر، ایدهپردازی و خلاقیت در تبلیغات و تولید محتوا و شعارهای تبلیغاتی، ۱۷شهریور ماه سالجاری برگزار خواهد شد.
علاقمندان به این کنفرانس میتوانند با مراجعه به سایت www.prconference.ir و یا تماس تلفنی با شماره ۸۸۳۵۶۲۱۱ نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.