شناخت واقعی نیازها و لزوم توجه به افکارعمومی مخاطبان به عنوان اصلی‌ترین موضوعات در زمینه طراحی تبلیغات، همواره می‌بایستی مورد توجه فعالان روابط‌عمومی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم، عبدالله اسکویی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان این مطلب افزود: شناسایی دقیق نیازهای جامعه و مخاطب در راستای تفاهم با افکار عمومی به عنوان یکی از محورهای فعالیت‌ روابط‌عمومی‌ها در حوزه طراحی و ساخت تبلیغات می‌بایستی مورد توجه قرار گیرد و روابط‌عمومی حرفه‌ای باید بداند افکار عمومی به عنوان یکی از عوامل موفقیت و یا شکست سازمان نزد مخاطبان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: امروزه و با توجه به افزایش سطح سواد رسانه‌ای مخاطبان و رشد روزافزون رسانه‌ها، تبلیغات به ارتباطات نزدیک‌تر شده و شکل پیشرفته‌تری به خود گرفته است، به‌گونه‌ای که مردم کمتر تحت تاثیر تبلیغات یک سویه که در آن از پیام‌های سطحی استفاده شده قرار می‌گیرند.
اسکویی ادامه داد: یکی از مولفه‌های موثر در افزایش اثربخشی تبلیغات شناخت دقیق، منطقی و تخصصی از رسانه‌ها است و مدیرانی که هنر بکارگیری صحیح از این ابزار مهم را دارند توانسته‌اند با استفاده از روش‌های نوین و علمی تبلیغات در راستای انتفاع و پیشبرد اهداف سازمانی گام بردارند.
اسکویی در ادامه با اشاره به اینکه نوع تبلیغات در سازمان‌های دولتی متفاوت با سایر بخش‌ها است، افزود: با توجه به اینکه در سازمان‌های دولتی فروش کالا مطرح نبوده و خدمات به مخاطبان عرضه می‌شود، یکی از نکات مهمی که در طراحی تبلیغات می‌بایستی همواره مد نظر قرار گیرد این است که طراحی و اجرای تبلیغ می‌باید با رویکرد و خدمات آن سازمان همخوانی داشته باشد، به گونه‌ای که مخاطبان با مشاهده فعالیت‌های صورت پذیرفته در آن سازمان به درستی و نگاه عادلانه آن تبلیغ پی ببرند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مدیریت منابع آب ایران در پایان با اشاره به نقش و تاثیر ایده‌پردازی و خلاقیت در افزایش اثربخشی تبلیغات گفت: با فراگیر شدن ابزارهای نوین ارتباطات، علاوه بر تغییرات به‌وجود آمده در شیوه‌ها و نحوه اطلاع‌رسانی، شاهد بروز تغییرات گسترده در نوع طراحی و اجرای تبلیغات بوده‌ایم و در این بین استفاده حداکثری از ظرفیت‌های عظیم این ابزار در کنار بکارگیری ایده‌های نو و خلاقانه در نوع، شکل و اجرای این تبلیغات است که یک سازمان یا بنگاه اقتصادی را از دیگران متمایز کرده و باعث جذب هر چه بیشتر مخاطبان و دستیابی به اهداف از پیش ترسیم شده برای آن سازمان خواهد شد.

لازم به ذکر است ششمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی با موضوع «حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی؛ تبلیغات اثربخش» و محورهای طراحی و برنامه‌ریزی کمپین‌های تبلیغاتی، شناسایی رسانه‌های تبلیغاتی موثر، ایده‌پردازی و خلاقیت در تبلیغات و تولید محتوا و شعارهای تبلیغاتی، ۱۷شهریور ماه سالجاری برگزار خواهد شد.
علاقمندان به این کنفرانس می‌توانند با مراجعه به سایت www.prconference.ir و یا تماس تلفنی با شماره ۸۸۳۵۶۲۱۱ نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.