پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم:// آموزش: پنج دلیل برای کند شدن شبکه وای‌فای

پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم://

آموزش: پنج دلیل برای کند شدن شبکه وای‌فای

یکی از رایج‌ترین دلایل کندی اینترنت در شبکه وای‌فای، محل قرارگیری روتر است. این بدان معناست که هر چه از آن دورتر باشید، سرعت اینترنت شما کمتر می شود.

 Wi-Fi یکی از بهترین راه‌ها برای اتصال تلفن هوشمند، تبلت یا سایر دستگاه‌های شما به اینترنت است.

به گزارش ایتنا، اگرچه این فناوری در بیشتر مواقع بی‌عیب و نقص کار می‌کند، اما در برخی موارد نیز ممکن است اتصال اینترنت کندی را تجربه کنید. برخی از عوامل اصلی که ممکن است شبکه وای‌فای شما را کند کند را در این مقاله آموزشی برای شما توضیح می‌دهیم.

وب سایت روتر
یکی از رایج‌ترین دلایل کندی اینترنت در شبکه وای‌فای، محل قرارگیری روتر است. این بدان معناست که هر چه از آن دورتر باشید، سرعت اینترنت شما کمتر می شود.

اگر روتر در دو یا چند اتاق دورتر قرار داشته باشد، ممکن است با کاهش سرعت و کندی اتصال مواجه شوید.

در حالی که استانداردهای جدیدتر Wi-Fi مانند Wi-Fi 6 در دور زدن دیوارها بهتر از نسخه‌های قبلی هستند، با این حال هر مانعی بین شما و روتر منجر به کاهش کیفیت سیگنال می‌شود.

در حالت ایده‌آل، روتر باید جایی در وسط خانه شما قرار گیرد. اما اگر این امکان وجود ندارد، مطمئن شوید که آن را به جای گوشه خانه، روی میز یا قفسه قرار دهید، زیرا انجام این کار کیفیت اتصال شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

از باند ۲٫۴ گیگاهرتز استفاده کنید
اکثر روترهای Wi-Fi مدرن در دو باند کار می‌کنند: ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز. در حالی که باند جدیدتر ۵ گیگاهرتز افزایش سرعت قابل توجهی را ارائه می‌دهد، به طور کلی در مقایسه با شبکه ۲٫۴ گیگاهرتز محدوده کمتری دارد.

اگر از روتر دور باشید، مثلاً در اتاق دیگری، احتمالاً با قطعی شبکه مواجه خواهید شد.

برای رفع مشکل، مطمئن شوید که به باند ۲٫۴ گیگاهرتز بروید، زیرا در مقایسه با باند سریعتر ۵ گیگاهرتز، منطقه بزرگ تری را پوشش می دهد.

مصرف پهنای باند
اگر متوجه شدید که شبکه وای فای شما در زمان‌های خاصی کند است، مثلاً زمانی که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند، احتمالاً شبکه ترافیک بیشتری را از آنچه که می‌تواند تحمل کند، تجربه می‌کند.

این کاهش سرعت موقتی است و ممکن است زمانی که یکی از اشخاص استفاده از اینترنت را متوقف کند، سرعت به حالت عادی برگردد.

اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، ممکن است بخواهید تعداد دستگاه‌های متصل را کاهش دهید یا برنامه اینترنت خود را به دستگاهی با سرعت بالاتر ارتقا دهید.

 یک روتر کند یا قدیمی
اگر اخیراً اتصال اینترنت خود را به یک طرح بسیار سریع‌تر ارتقا داده‌اید اما هنوز نمی‌توانید از به سرعت اینترنت دلخواه برسید، احتمالا روتر شما قدیمی است.

اگر از روتر بیش از ۵ سال استفاده می‌کنید، احتمالاً نمی‌تواند با سرعت کامل کار کند، به خصوص اگر دستگاه‌های زیادی مانند تبلت، لپ‌تاپ، گوشی و دستگاه‌های هوشمند دیگر  متصل شده باشید.

درنتیجه ممکن است زمان سرمایه‌گذاری روی یک روتر جدید فرا رسیده باشد.

تداخل سیگنال
Wi-Fi نوعی سیگنال رادیویی است و می‌تواند با سیگنال های دیگر تداخل پیدا کند.

اگر در یک مجتمع مسکونی یا یک منطقه پرجمعیت زندگی می‌کنید، سیگنال وای‌فای شما ممکن است با شبکه‌های وای‌فای همسایگان شما تداخل ایجاد کند، به خصوص که اکثر شبکه های وای‌فای در یک کانال کار می‌کنند. در این حالت، تجربه کندی شبکه طبیعی است.