پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم:// تسلا؛ انباشتگی دردسرها و تردید سرمایه‌گذاران

پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم://

تسلا؛ انباشتگی دردسرها و تردید سرمایه‌گذاران

بر اساس گزارشی که وب سایت «Business Insider» منتشر کرد، مشکلات تسلا در بحبوحه شکست مالک میلیاردر این شرکت آمریکایی، برای اطمینان بخشیدن به سرمایه گذاران در حال انباشه شدن است.

بر اساس گزارشی که وب سایت «Business Insider» منتشر کرد، مشکلات تسلا در بحبوحه شکست مالک میلیاردر این شرکت آمریکایی، برای اطمینان بخشیدن به سرمایه گذاران در حال انباشه شدن است.

بر اساس این گزارش، اگرچه تسلا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ درآمدی بهتر از حد انتظار داشته است، اما سود خود را اشتباه تخمین زده بود.

در این گزارش آمده‌است: حاشیه سود تعدیل شده تسلا از ۱۸٫۷ درصد به ۱۴٫۴ درصد به صورت سالانه کاهش یافت که دلیل آن کاهش قیمت توسط تسلا در تلاش برای افزایش فروش در شرایط سخت تقاضا بود.

ناامیدی
این گزارش می‌افزاید که ماسک در مصاحبه‌ای در چندروز اخیر در مورد تاریخ راه‌اندازی تاکسی‌های خودران، (روبوتاکسی) و نگرانی در مورد تامین تراشه‌های هوش مصنوعی، چیز زیادی برای اطمینان دادن به سرمایه گذاران نگفت.

این گزارش حاکی از آن است که تایید مقررات برای تاکسی‌های خودران و فناوری بدون نظارت کامل خودران، «مسدلی بزرگ» است که تسلا باید بر آن غلبه کند، علی‌رغم اینکه ماسک تاکید کرد که خوش‌بین است که تلاش‌های خودران تسلا تأییدیه نظارتی را دریافت کند.

ماسک گفت: “اگر اولین سفر با تاکسی خودران در سال آینده امکان پذیر نباشد، شوکه خواهم شد.”

پاسخ‌های مبهم
در این گزارش آمده است که مدیر عامل تسلا “پاسخ‌های مبهمی” در مورد “Roadster” و نسل بعدی خودروهای ارزان قیمت داده است. ماسک همچنین رونمایی از خودروهای برقی ارزان‌تر تسلا را به اواسط سال ۲۰۲۵ موکول کرد.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که یکی از نقاط درخشان، کسب‌وکار ذخیره‌سازی انرژی تسلا است، زیرا این شرکت فاش کرد که در سه ماهه جاری نسبت به سه ماهه قبل درآمدی به ارزش ۸۹۰ میلیون دلار از فروش اعتبارات نظارتی به خودروسازانی که ناوگان آنها الزامات آلایندگی را برآورده نمی‌کنند، به دست آورده است.

بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، علیرغم خوش بینی ماسک مبنی بر اینکه تسلا در نهایت مشکلات را حل خواهد کرد و در نهایت به ارزش ۵ تریلیون دلاری دست خواهد یافت، اما سرمایه گذاران متقاعد نشده‌اند.