سازمان دهندگان مجمع جهانی اقتصاد از کاربران «برند» داووس درخواست کرده اند دیگر از نام این برند استفاده نکنند که احتمالاً دلیل این امر، به نام برند "داووس صحرا" (Davos in the Desert) عربستان سعودی باز می گردد.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم به نقل از wsj، سازمان دهندگان مجمع جهانی اقتصاد در روز دوشنبه بیانیه ای صادر کرد و در آن مخالفت خود با «استفاده از برند «Davos» برای رویدادهایی که به فعالیتهای آنها ربطی ندارد» را اعلام نمود.

“مجمع جهانی اقتصاد (به انگلیسی: World Economic Forum) یکی از سازمان‌های بزرگ اقتصادی سوئیس است. این سازمان سالانه بیشتر از ۸۰ میلیون دلار درآمد دارد و برای بیشتر از ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده‌است.

بیش از یک هزار شرکت و کمپانی نام‌آور جهان با پرداخت حق عضویت، هزینه‌های این مجمع را تأمین می‌کنند که حداقل آن ۴۲٬۵۰۰ فرانک سوئیس در سال است. شرکت رؤسای شرکت‌ها در نشست داووس ۱۸٬۰۰۰ فرانک هزینه ورودی دارد. ۲۵۰٬۰۰۰ تا ۵۰۰٬۰۰۰ فرانک هم هزینه شراکت در برنامه‌ها و طرح‌های کنفرانس است.”