فعاليت‌ مطبوعاتي شامل‌ اطلاعيه‌هاي‌ مطبوعاتي‌ كنفرانس‌هاي‌ خبري‌، گزيده‌ اظهارنظرها، مقالات‌ تحقيقي‌ و ديگر مطالبي‌ كه‌ به‌ منظور انتشار، به‌ رسانه‌ها ارسال‌ مي‌شود.

برنامه‌های‌ سخنگویان‌. این‌ بخش‌ شامل‌ افراد کارشناسی‌ می‌شود که‌ آماده‌اند به‌ سؤال‌ها پاسخ‌ دهند، درباره‌ مسائل‌ اظهارنظر کنند، در محافل‌ و مجامع‌ حاضر شده‌ به‌ سخنرانی‌ بپردازند، در مسافرت‌ها و بازدیدها به‌ مردم‌ توضیح‌ بدهند و با خبرنگاران‌ رسانه‌ها مصاحبه‌ کنند.

انتشارات‌. شامل‌ خبرنامه‌ها، جزوه‌های‌ تبلیغاتی‌ راهنما، روزنامه‌ها، تحقیقات‌ مشهودات‌ و مطالب‌ آموزشی‌.

مطالب‌ ویژه‌ رسانه‌های‌ صوتی‌ و تصویری‌ ـ فیلم‌های‌ خبری‌ و آموزشی‌ تولید مؤسسه‌، فیلم‌های‌ مستند، بریده‌ اخبار مستند رادیویی‌ و تلویزیونی‌، نمایش‌ اسلاید و اطلاعیه‌های‌ عمومی‌ صوتی‌ و تصویری‌.

تبلیغات‌ تجاری. ممکن‌ است‌ بخواهید به‌ مشتری‌ توصیه‌ کنید که‌ برای‌ کمک‌ به‌ تلاش‌های‌ وسیع‌تر روابط‌ عمومی‌ بودجه‌ معینی‌ به‌ تبلیغات‌ تجاری‌ اختصاص‌ دهد. (در چنین‌ مواردی‌ باید به‌ طور کلی‌ تشریح‌ کرد که‌ چه‌ نوع‌ خاصی‌ تبلیغات‌ تجاری‌ مورد نظر است‌ و در چه‌ رسانه‌ خاصی‌ باید پخش‌ شود).

مناسبت‌های‌ ویژه‌، فعالیت‌های‌ ترویجی‌ و تشویقی‌ ـ از قبیل‌ رقابت‌های‌ ورزشی‌، نمایش‌ مد، نمایشگاه‌های‌ هنری‌، مسابقه‌های‌ علمی‌ هنری‌ واطلاعات‌ عمومی‌، اعطای‌ جوایز و نظایر آن‌.

تولید و انتشار پیام های ارتباطی ویژه شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی

محتوای‌ پیام‌های‌ تبلیغاتی‌ چگونه است؟

در تلاش‌ برای‌ شناساندن‌ یک‌ مشتری‌ مهم‌تر از همه‌ این‌ است‌ که‌ اطلاعاتی‌ را که‌ برای‌ کار کردن‌ با آن‌ در اختیار دارید تعیین‌ کنید. این‌ اطلاعات‌ به‌عنوان‌ محتوای‌ پیامی‌ که‌ نهایتاً به‌ رسانه‌ منتقل‌ می‌شود مورد استفاده‌ قرار خواهد گرفت‌. محتوای‌ پیام‌ به‌ دو دسته‌ کلی‌ که‌ در کارمان‌ آنها را خبر، و اطلاعات‌ دارای‌ ارزش‌ خبری‌ (News and newswarthy information) می‌نامیم‌ تقسیم‌ می‌شوند.