سعید نقدی- دولت دوازدهم در حالی شروع به فعالیت نمود که از سوی کنشگران سیاسی و اجتماعی بi خاطر عدم استفاده از ظرفیت جوانان حامی دولت تدبیر امید در دولت اول تحت فشار قرار گرفت. در دولت دوم روحانی با توجه به تأکیدات رئیس دولت، مبنی بر بکارگیری جوانان توانمند و همراه دولت به جرات می توان گفت عملکرد شریعتمداریT وزیر جوانگرا، گوی سبقت را از سایرین در کابینه ربود.

استفاده از جوانان شناسنامه دار در همراهی با شعارهای دولت تدبیر، تحرک فراوان در امر سرکشی به بخش های مختلف وزارت خانه کار و بازدید از استانها، با تاکید بر مناطق محروم کشور،گویای این حقیقت است که شریعتمداری وزیر باتجربه دولت دوازدهم علی رغم فشار رقبای دولت در فضای رسانه ای بی توجه به پروپاگاندای آنها، همچنان در اجرای برنامه های وعده داده شده از سوی دولت اعتدال گرای روحانی بخوبی عمل می کند.

بکارگیری جوانان شایسته در راس مجموعه اقتصادی بزرگ شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و به تبع آن در زیر مجموعه شرکتها، تاکید بر امر شفاف سازی مالی در شرکتهای زیرمجموعه این غول اقتصادی نشان می دهد.

مبارزه قاطع با اشرافی گری ها و دستور اکید بر پرهیز از تجملات اداری و تشریفات در حوزه اجرایی وزارت،می تواند برای سایر دستگاههای دولتی و اجرایی الگوی مناسبی قرارگیرد.ناخرسندی از ریخت پاشها و پذیرایی های نامناسب با وضعیت روز اقتصاد کشور و یادآوری تنگناهای معیشتی مردم خطاب به برخی مسئولان استانی بیانگر آن است که مبارزه با تجلیل گرایی و داشتن روحیه هم دردی با جامعه همواره از اولویت های کاری شریعتمداری در هر برهه از زمان بوده است، رفتاری که این روزها جامعه از دولتمردان و مسئولان انتظار دارند.بدون شک باید گفت دوران بی مبالاتی های مالی و رانت خواری در وزارت کار به سر رسیده و دیگر هیچ جایی در این وزارتخانه نخواهد داشت.

شفافیت های این روزهای مجموعه های اقتصادی در وزارت کار با تعیین نقطه هدف و آرمانی سلامت در بحث مالی در مجموعه شرکت بزرگ شستا و هلدینگ های مربوطه آزمون بزرگی بود که در بدو فعالیت #وزیر_شفاف صورت پذیرفت.سروسامان دادن به صندوق های متعدد مجموعه وزارت،دستور انتشار لیست اعضای هیات مدیره شرکتهای مختلف وابسته به وزارت و دستور قاطع مبنی بر تک شغله بودن افراد در مجموعه های اقتصادی،گوشه کوچکی از فعالیتهای چشمگیر مدت زمان تصدی وزارت توسط محمد شریعتمداری می باشد.

اعتقاد به توانایی نسل جدید انقلاب در انجام امورات اجرایی،پافشاری بر شفافیت مالی در حوزه اقتصاد و پاسخگویی به افکار عمومی بعنوان صاحبان اصلی انقلاب،خصوصیات بارز کاری و اجرایی شریعتمداری می باشند که تلفیق همزمان آنها توسط ایشان نوید بخش روزهای بهتر برای وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی می باشد. مخلص کلام آنکه امروز می توان لبخند رضایتمندی رئیس دولت را از گذاشتن علم شفافیت بر دوش #وزیر_شفاف_و_جوانگرا خود به خوبی نظاره کرد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری تحلیلی سرمایه نیوز