برای کسانی که برای اولین بار از خدمات جهانی روابط عمومی استفاده می کنند، منحنی فراگیری قابل فهم و واضحی وجود دارد. برای دانستن چالش های اصلی مشترک برای روابط عمومی جهانی لازم است تا از یک برنامه هوشمند، موفق و کارآمد اطمینان حاصل کنید.

با توجه به این موضوع، در اینجا شش مورد در نظر گرفته شده تا بتوانید به عنوان یک نام تجاری، یک استراتژی ارتباطات جهانی را راه اندازی کنید:


۱٫ در برنامه ای که راه اندازی می کنید، سرمایه گذاری کنید. چه نوع از مدل روابط عمومی جهانی برای سازمان شما بهتر کار می کند؟ رویکردهای متعددی برای ایجاد یک تیم روابط عمومی جهانی وجود دارد. برندهای بزرگ مانند یونیور یا دل ممکن است یک آژانس روابط عمومی جهانی با دفاتری در تمام بازارهای کلیدی برای حمایت از استراتژی خود داشته باشند.

یکی دیگر از روش های معمول برای برندهای بزرگ داشتن چندین آژانس روابط عمومی در مناطق مختلف و جغرافیایی است. برندهای دیگر نیز تعدادی از اعضای تیم داخلی روابط عمومی خود را برای حمایت از برنامه جهانی و آژانس هایی در بازارهای منتخب خود دارند.

۲٫ یک رهبر را انتخاب کنید. برای برنامه های روابط عمومی جهانی، به طور کلی داشتن یک فرد مسئول برای مدیریت و نظارت بر فعالیت ها ضروری است. در اینجا بخش های بسیار متناقضی در اجرای روابط عمومی در منطقه وجود دارد. به خاطر داشته باشید هر برندی باید رویکرد مناسب و منحصر به فرد خود را داشته باشد. داشتن یک عضو با تجربه مدیریت برنامه های ارتباطات جهانی در تیم اصلی چه در مرکز اصلی برند یا در داخل یکی از سازمان ها مهم است. این شخص باید در تمام زمینه ها دستی بر آتش داشته باشد. یک برند با داشتن یک منبع درست و منحصر به فرد یعنی شخصی که بتواند بر روی مطالب تمرکز و استراتژی را ارزیابی کند، موفقیت بیشتری را کسب خواهد کرد.

۳٫ تدارکات می تواند یک کابوس باشد. همواره ممکن است یک برنامه روابط عمومی جهانی با چالش های تدارکاتی مواجه شود اما مهم این است که چالش ها را در درون برنامه خود به گونه ای هماهنگ کنید تا بتوانید زمانبندی های واقع بینانه را حفظ و اعضای تیم و شرکای آژانس را بهینه سازی کنید.

۴٫ احترام به تفاوت های فرهنگی و شیوه کار. چنانچه می خواهید کسب و کار خودتان را در سطح بین اللملی گسترش دهید، باید به هنجارهای فرهنگی و تجاری در آن بازارها احترام بگذارید. برای مثال اروپا، شرق میانه و آفریقا به طور کلی تعطیلات رسمی بیشتری نسبت به امریکا دارند.

۵٫ احترام به هنجارها و کار در داخل چهارچوب آنها. برای مثال هر اطلاعیه ای به هر دلیلی لزوما در هر بازاری کاربرد ندارد. شاید یک تکنولوژی در یک بازار پیشرفته باشد و یا آن را به عنوان یک مشکل بداند که اصلا این چنین نیست. یا شاید شریک شما در امریکای شمالی یا اروپا مشهور باشد ولی در خاورمیانه این چنین نباشد. نکته اینجاست که سعی نکنید تکه های پازل را در جای نامناسب خود قرار دهید.

۶٫ نسبت به موضوع احساس راحتی کنید. هر بازاری باید یک استراتژی مناسب داشته باشد تا به مشتریان و چشم اندازهای آن در بازار احترام گذاشته شود. با این حال، در اغلب موارد موضوعات و پیام های اساسی روابط عمومی شما به طور چشمگیری در هر منطقه متفاوت نخواهد بود. در پایان روز گزارش ارزشیابی شما نیز به طور کلی یکسان نخواهد بود. باید در نظر داشت که این موضوع به برندها اجازه می دهد تا به بازنگری مطالب و ایده های خود بپردازند.