استفاده از تکینک‌های روابط عمومی دیجیتال جهت بهبود تصویر برند بسیار رایج است٬ در اصل روابط عمومی دیحیتال همان روابط عمومی سنتی است اما از کانال های گسترده تری برای رساندن پیام به مخاطب بهره‌مند می شود.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم، به نقل از شارا، استفاده از تکینک‌های روابط عمومی دیجیتال جهت بهبود تصویر برند بسیار رایج است٬ در اصل روابط عمومی دیحیتال همان روابط عمومی سنتی است اما از کانال های گسترده تری برای رساندن پیام به مخاطب بهره‌مند می شود. انتقال پیام به مخاطبان و تعامل با آنها در تمام ساعات شبانه روز و هفت روز هفته یکی از مزایای مهم روابط عمومی دیجیتال است که همچون صدای برند عمل می کند.

هدف روابط عمومی دیجیتال چیست؟

روابط عمومی دیجیتال٬ موجب افزایش اعتبار و هرچه بیشتر دیده شدن برند می شود. روابط عمومی دیجیتال و سنتی (آنلاین و آفلاین)‌ هر دو اهداف مشترکی دارند که از طریق کانال‌های مختلفی تحقق می‌یابند. روابط عمومی های دیجیتال از ابزارهای آنلاین جهت خلق ارزش های برند استفاده می کنند و این در زمانی که همه روزه بر تعداد رقبا افزوده می‌شود بسیار ارزشمند است.

روابط عمومی آنلاین٬ جهت بیشتر دیده شدن آگاهی برند بسیار موثر است بنابراین جایگاه برندهایی که از این تکنیک استفاده نمی‌کنند به زودی توسط رقبا گرفته می‌شود. بسیاری از مشتریان بالقوه ممکن است از کالا و خدمات شرکت‌ها آگاه نباشند و حضور موثر در فضای آنلاین به بهتر دیده شدن شرکت ها کمک می کند.

روابط عمومی دیجیتال چه چیزی در چیزی در بر دارد؟

فضای آنلاین بستر بسیار مناسبی جهت تبلیغات است٬ در عصر حاضر بهتر است که شرکت ها از تبلیغات آفلاین و پرینتی بکاهند و به سوی تبلیغات در فضای آنلاین حرکت کنند٬. اکثر سازمان‌ها روابط عمومی سنتی را با روابط عمومی آنلاین٬ سوشال مدیا مارکتینگ و تولید محتوا انجام می دهند تا بهترین نتیجه را کسب کنند.

برخی از تاکتیک ها جهت تحقق اهداف روابط عمومی آنلاین عبارتست از: سازماندهی پروفایل کسب و کارها٬ تولید خبرنامه‌های آنلاین٬ خلق ارزش‌های مشترک با بلاگرها٬ تاثیرگذاران فضای آنلاین و روزنامه نگاران جهت کسب بهبود تصویر برند در فضای آنلاین و برای لینک سازی٬ منشن (mention)٬ ارجاع به صفحات بسیار تاثیر گذار است.

روابط عمومی دیجیتال چگونه به برندینگ کمک می‌کند؟

مهم ترین هدف روابط عمومی افزایش آگاهی از برند و حضور مستمر در فضای آنلاین است. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ جهت ایجاد برنامه یکپارچه از تمام کانال‌ها برای خلق تجربه مشتری استفاده می‌کنند. برنامه ریزی کمپین آنلاین متمرکز بر مشتری/ مصرف کننده برای خلق هویت برند در بستر آنلاین و قدرتمند ظاهر شدن در برابر رقبا بسیار مفید است.

اعتماد سازی و بهبود تصویر برند

تنها راه اعتماد به برند٬ بررسی داستان‌هایی است که مردم در شبکه‌های اجتماعی و … روایت می کنند. هرچه این داستان‌ها با بازخورد مثبت همراه باشد مراجعه کنندگان به برند شما و در نهایت تعداد مشتریان بیشتر خواهد شد.

در قلمرو خود با قدرت حکمرانی کنید

برای قدرت‌نمایی برند خود بهتر است محتوای جذاب خلق کنید تا به مرجعی برای کاربران تبدیل شود و به این صورت اعتبار برند در میان بازار هدف افزایش می یابد.

افزایش فروش و جذب مشتری

یکی از رویکردهای روابط عمومی دیجیتال منشن کردن نام برند و شناساندن آن به سایر مشتریان بالقوه است. با تکرار این کار٬ تعداد مراجعان وب سایت و در نهایت بر مشتریان افزوده خواهد شد. بنابراین اگر کسب و کاری به دنبال افزایش بازدیدکننده از وب سایت و خریداران می‌باشد٬ روابط عمومی دیجیتال بهترین راه است.

افزایش ترافیک وب‌سایت (تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت)

چنانچه گفتگو درباره برند در فضای آنلاین افزایش یابد٬ تعداد بازدیدکنندگان وب سایت نیز بیشتر می‌شود. توجه داشته باشید که نام بردن از برند در شبکه های اجتماعی و وبلاگ‌ها به جهت تعامل کاربران این پلتفرم‌ها بسیار حائز اهمیت است.

بهبود سئو

محتوای منتشر شده در سایت‌های پر بازدید با وجود لینک‌های ارجاع دهنده به وب‌سایت شما باعث بهبود جایگاه وب سایت و بیشتر دیده شدن آن می‌شود. بهبود سئو موجب افزایش مشتریان و فروش می‌شود.

کلام پایانی

اکنون وقت آن رسیده است که به فکر یک برنامه جامع روابط عمومی دیجیتال باشید و بهتر است آن را برون سپاری کنید. بر اساس آنچه در این مقاله گفته شد٬ مزیت روابط عمومی دیجیتال بسیار بیشتر از نیاز به آن است و برای سازمان‌ها بسیار کارآمد است.