مدیرعامل توانیر گفت: با توجه به اینکه همواره در روزهای سرد سال، مصرف سوخت گاز افزایش پیدا می‌کند، به‌منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در تامین برق کشور به‌ویژه در شرایط کرونایی، صنعت برق به‌منظور صرفه‌جویی، اقداماتی را شروع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم، به نقل از دنیای اقتصاد، مدیرعامل توانیر در گفت‌وگوی مجازی با خبرنگاران با اشاره به افزایش مصرف سوخت گاز در زمستان گفت: با توجه به اینکه همواره در روزهای سرد سال، مصرف سوخت گاز افزایش پیدا می‌کند، به‌منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در تامین برق کشور به‌ویژه در شرایط کرونایی، صنعت برق به‌منظور صرفه‌جویی، اقداماتی را شروع کرد و با اجرای طرح تعدیل روشنایی معابر و اتوبان‌ها، قدمی موثر با اثرگذاری سریع را برداشت.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توانیر، محمدحسن متولی‌زاده با بیان اینکه با بسیج ۱۲۰۰ اکیپ عملیاتی طی چند روز اخیر ۳۲۰ هزار چراغ روشنایی غیرضروری در معابر، بزرگراه‌ها، پارک‌ها و… خاموش شده است، تصریح کرد: این روند همچنان ادامه خواهد داشت. متولی‌زاده تاکید کرد: در کنار این اقدام، گروه‌های اجرایی شرکت‌های گاز و برق در استان‌ها و شهرستان نیز موظف شده‌اند با مراجعه به ادارات و دستگاه‌های دولتی و عمومی، مصرف برق و گاز آنها را بررسی و درصورت عدم‌رعایت، برخورد لازم را به‌عمل آورند.