دراین کنفرانس ۸ سخنران خارجی و ۵ سخنران ایرانی، نظرات‌شان را در خصوص «آینده‌ روابط‌عمومی: رهبری و کووید-۱۹» با ما در میان خواهند گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم، به نقل از سورپرس؛ این کنفرانس توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی (KPRI) و با حمایت انجمن بین‌اللملی روابط‌عمومی (IPRA)، انجمن متخصصان روابط‌عمومی ‌ایران (IAPRS)، انجمن ‌جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی (IMPRPA) و برخی دانشگاه‌های داخلی و خارجی و با مشارکت استادان، مدیران و کارشناسان خلاق و صاحب ایده در حوزه روابط‌عمومی برگزار خواهد شد.

دراین کنفرانس ۸ سخنران خارجی و ۵ سخنران ایرانی، نظرات‌شان را  در خصوص “آینده‌ روابط‌عمومی: رهبری و کووید-۱۹” با ما در میان خواهند گذاشت و ما درخواهیم یافت سال۲۰۲۱ و در میانه جولان دو هیولا و پاندمی حیات‌برانداز “آلودگی محیطزیست” و “کووید-۱۹″، لحظه‌ای سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده برای مسئولیت اجتماعی شرکتی است.

 پروفسور یحیی کمالی‌پور
پروفسور ارتباطات – رییس و پایه‌گذار انجمن جهانی ارتباطات – دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی

عنوان سخنرانی: کرونا و چالش‌های روابط‌عمومی‌ها به سوی تغییر

او از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۴ میلادی دارای کرسی استادی ارتباطات و به مدت ۱۴ سال رئیس بخش واحد ارتباطات و هنرهای خلاق در دانشگاه پوردو شمالی در ایالت ایندیانای آمریکابود و از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ میلادی رئیس بخش روزنامه‌نگاری و ارتباطات دانشگاه ایالتی کرولینای شمالی در شهر گرینزبرو و از سال ۲۰۱۶ تا کنون استاد ارتباطات است.

پروفسور کمالی‌پور در سال ۲۰۰۲ میلادی شبکه جهانی گلوبال مدیا ژورنال (Global Media Journals ) را پایه‌گذاری کرد که اکنون ۱۰ نسخه دیجیتال آن در کشورهای استرالیا، کانادا، امارات، چین، آلمان، هند، مکزیک، ایران، روسیه، و ترکیه منتشر می‌شوند. این نسخه‌ها به میزبانی دانشگاه‌های مهم در این کشورها و با سردبیری استادان ارتباطات به فعالیت خود ادامه داده و امکان نشر مقلات عملی را به زبان‌های مختلف امکان‌پذیر می‌کنند.

وی همچنین پایه گذار و رئیس انجمن ارتباطات جهانی (Global Communication Association) است که در سال ۲۰۰۷ میلادی اولین همایش را در شانگ‌های چین، با همکاری دانشگاه شانگ‌های برگزار کرد و تاکنون این همایش‌ها را در کشورهای عمان، هند، لهستان، اسپانیا، آمریکا، مالزی، زمبیا، کانادا، روسیه، آلمان، و یونان برگزار کرده و اجازه می‌دهد که استادان و دانشجویان دکترا نتایج تحقیقات خود را ارائه داده و با افرادی جدید آشنا و همکاری کنند.


پروفسور دین کروکبرگ
استاد بخش مطالعات ارتباطات دانشگاه کارولینای شمالی و رییس سابق مرکز روابط عمومی جهانی (CGPR)

عنوان سخنرانی: مسئولیت جامعه جهانی حرفه‌ای روابط‌عمومی در پاندمی جهانی کرونا (کووید ١٩)

وی مدرک کارشناسی خود را در رشته روزنامه‌نگاری از دانشکده وارتبرگ در سال ۱۹۶۹، مدرک کارشناسی ارشد را در رشته روزنامه‌نگاری در سال ۱۹۷۴ از دانشگاه ایلینویز شمالی و مدرک دکترای خود در رشته ارتباطات جمعی را در سال ۱۹۸۵ از دانشگاه آیوا دریافت کرد.


پروفسور دبلیو تیموتی کومبز

پژوهشگر ارتباطات بحران

صاحب نظریه وضعیتی ارتباطات بحران (SCCT)

عنوان سخنرانی: ارتباطات بحران و بیماری همه‌گیر کووید-۱۹

حوزه تحقیقاتی اصلی کومبز در ارتباطات بحران است.

“ارتباطات بحران یکی از حوزه‌های تخصصی روابط‌عمومی است که برای حفاظت و دفاع از یک فرد، شرکت، یا سازمانی که با چالشی عمومی در خصوص شهرت آن مواجه است، طراحی شده ‌است.

تیموتی کومبز، محقق ارتباطات، بحران را درک یک رویداد غیرقابل‌پیش‌بینی تعریف می‌کند که انتظارات مهم سهامداران را تهدید می‌کند، می‌تواند به‌طور جدی عملکرد سازمان‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهد و ارتباطات بحران را به منظور جمع‌آوری، پردازش و انتشار اطلاعات مورد نیاز جهت رسیدگی به یک وضعیت بحرانی، ایجاد کند.

نظریه وضعیتی ارتباطات بحران که به اختصار SCCT نامیده می‌شود، دارای سه مولفه است: (۱) وضعیت بحران، (۲) استراتژی‌های پاسخ به بحران، و (۳) سازوکاری به منظور تطبیقِ وضعیت‌های بحرانی و استراتژی‌های پاسخ به بحران.

مبانی این نظریه در نظریه اسنادی و نظریه بازسازی تصویر قرار دارد. مطابق با این نظریه، اثربخشیِ استراتژی‌های ارتباطات وابسته به خصوصیات وضعیت بحرانی می‌باشد. با شناسایی و فهم وضعیت بحران، مدیر بحران می‌تواند مناسب‌ترین پاسخ را انتخاب نماید.

نظریه وضعیتی ارتباطات بحران، تلاشی در جهت فهم، توضیح و مهیا کردن اقدامات تجویزی برای ارتباطات در هنگام بروز بحران می‌باشد.”


فیلیپ بورمانس
رئیس انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی (IPRA)

عنوان سخنرانی: پیامدهای بلندمدت “هنجارهای جدید” بر حرفه روابط‌عمومی

ریچارد لینینگ

 رئیس انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی در سال ۲۰۱۱

عنوان سخنرانی: حقیقت- چالش ارتباطات کوویدی 

– تخصص در امور عمومی و شرکتی، مبارزات بازاریابی، مدیریت بحران، رسانه‌های بین‌المللی
– تخصص در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و توسعه استراتژی در خاورمیانه و آفریقا

– هماهنگی و راهنمایی برنامه‌های روابط‌عمومی در قاره‌های مختلف

– مشاور نهادهای اتحادیه اروپا و امور نظارتی بین‌المللی

– آموزش ارتباطات استراتژیک برای کارمندان دولت از آفریقا و اروپای شرقی سابق با بودجه اتحادیه اروپا


ژاکلین پارسل

استاد دانشگاه – عضو هیات مدیره ایپرا و رئیس بخش انگلستان و ایرلند- مدیر اجرایی جاسبر الاینس لندن

عنوان سخنرانی: کووید-۱۹: درس‌هایی برای ارتباطات بحران؛ برنامه‌ریزی پیش‌بینی

– عضو هیئت مدیره IPRA

– بیش از ۳۰ سال تجربه جهانی و مشاوره با شرکت‌های بین‌المللی نفت و گاز، حمل‌ونقل، بانکداری، از جمله بسیاری از پروژه‌های توسعه و یادگیری سازمان ملل متحد

– مشاور روابط‌عمومی و مربی

– طراحی برنامه درسی سفارشی

– یک استراتژیست روابط‌عمومی

– سابقه فعالیت در یک پروژه مهم مدیریت بین‌المللی اعتبار و اخبار با جذب رسانه‌های اجتماعی در اروپا در کنار کچوم، لندن و ایالات متحده

– همکاری با آژانس‌هایی مانند Saatchi & Saatchi ،Leo Burnett ،Burson Marsteller ،Michael Hogg ،Young و Rubicam


اسوتلانا استاوروا
رئیس سابق 
انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی

عنوان سخنرانی: کووید-۱۹ و استراتژی‌های هوش مصنوعی در روابط‌عمومی

دانیل سیلبرهورن
مشاور ارشد روابط‌عمومی در فلیشمن هیلارد آلمان (ارتباطات شرکتی، ثبات‌پذیری)– استاد ارتباطات جهانی، دانشگاه ارفورت

عنوان سخنرانی:  کووید-۱۹ و مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها

“سال۲۰۲۱، بزرگ‌ترین چالش برای مسئولیت اجتماعی شرکتی است و لحظه‌ای سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده برای مسئولیت اجتماعی شرکتی”

سخنرانان داخلی

پروفسور سعید خزائی
رییس انجمن آینده‌نگری ایران – استاد تمام دانشگاه

عنوان سخنرانی: کووید-۱۹: کسب‌وکارها چگونه بحران را کنترل می‌کنند؟

دکتر مریم سلیمی

پژوهشگر ارتباطات تصویری

عنوان سخنرانی: فرصت‌ها و تهدیدهای ارتباطی کرونا با نگاهی به حوزه ارتباطات تصویری

– دکترای علوم ارتباطات، کارشناسی ارشد گرافیک و روزنامه‌نگاری و کارشناسی روابط‌عمومی

– دارای ۲۴ سال سابقه کار مطبوعاتی و به‌طور موازی ۲۲ سال سابقه کار روابط‌عمومی (به عنوان کارشناس خبره روابط‌عمومی)

– کارشناس رسمی دادگستری در امور خبرنگاری و روزنامه‌نگاری

– از مدرسان حوزه سواد رسانه‌ای، بصری، خبری و داده‌ای و از مدرسان دانشگاه‌های سوره و آزاد

– از مولفان کتاب‌های “گرافیک خبری و اطلاع رسان”، “تفکر و سواد رسانه‌ای” ( آموزش و پرورش) و “سواد خبری” و از مترجمان کتاب “گرافیک اطلاع رسان ۲”

– از داوران مجلات علمی- پژوهشی و ترویجی

– برگزاری بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی اینفوگرافیک

– داوری جشنواره‌های مختلفی همچون رسم سرخ، رسانه و کتاب، اطلاع نگاشت، تاریخ نگاشت و… و نیز جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی، جشنواره مطبوعات استانی، جشنواره آثار خبری حوزه تالاب و… را در کارنامه کاری خود دارد.

– از اعضای کمیته تخصصی گرافیک آموزش و پرورش
– کسب عنوان در جشنواره‌های مطبوعات (چهار دوره)، مالیات، بانکی، خودرو و نیز عنوان کارشناس برتر روابط‌عمومی و… از موفقیت‌های اوست.


دکتر احمد یحیایی ایله ای
نویسنده و پژوهشگر

عنوان سخنرانی: مسئولیت روابط‌عمومی در عصر کرونا

– نویسنده کتب تخصصی روابط‌عمومی
– مشاور و مدرس روابط‌عمومی
– تدریس بیش از  ۷۰۰ دوره آموزش تخصصی روابط‌عمومی برای بیش از ۳۰۰ سازمان دولتی و خصوصی طی بیست سال اخیر
– مدیر وبسایت مدیریت روابط‌عمومی (www.iranpr.com)


دکتر حمید ضیائی‌پرور
پژوهشگر فضای مجازی

عنوان سخنرانی: کرونا و فضای مجازی در ایران

– دانش آموخته دکترای ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

– ٢١ سال تجربه حرفه‌ای روزنامه‌نگاری

– ۶ سال مدیریت حوزه‌های روابط‌عمومی و رسانه در کشور

– انتشار ١۴ جلد کتاب در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات

– تمرکز بر مطالعات فضای مجازی
– تهیه و انتشار مقالات و محتواهای تولیدی در سایت خبرنگار به آدرس reporter.ir


دکتر حسین امامی
عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی – پژوهشگر رسانه‌های اجتماعی

عنوان سخنرانی: مقابله با نشر اطلاعات نادرست کووید-۱۹: راه‌کارهایی برای روابط‌عمومی‌ها و کاربران رسانه‌های اجتماعی

– دانش آموخته رشته علوم ارتباطات اجتماعی
– سابقه ۲۴ سال فعالیت در حوزه روابط‌عمومی
– مشاوره و تدریس در حوزه روابط‌عمومی و رسانه‌های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ
– عضو کمیته علمی – تخصصی بازنگری سرفصل دروس رشته روابط‌عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی