روابط عمومی موفق و مؤثر علاوه بر توجه به نوآوریها باید به تجربیات مختلف خود و دیگران توجه ویژه داشته باشد و در طول زمان آنها را مورد ارزیابی مداوم قرار دهد.
به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم، به نقل از شارا، در شانزدهمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران تلاش گردید که این رویکرد با عنوان «اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران» مطرح گردد تا روابط عمومی های کشور از تجربیات به دست آمده در این زمینه استفاده نمایند. به همین دلیل دبیرخانه کنفرانس، آموزش مهارتهای کاربردی را در قالب ارایه ایدهها و الگوهای کاربردی و جدید در دستور کار خود قرار داد.
دبیرخانه کنفرانس با شعار «ما هم خلاق باشیم» اعلام نمود که: رویدادهای تجربه محور به دلیل نوآوری و منحصر به فرد بودن، بسیار تاثیرگذار هستند. اما این خصوصیات و تجربهها میتواند در رویدادهای علمی مانند کنفرانس روابطعمومی مورد استفاده قرار گیرند. اگر این کار به خوبی انجام شود خواهید دید درصد زیادی از شاغلان روابطعمومی، تمایل بیشتری به شرکت در این گونه رویدادها دارند.
بعلاوه این روش برای افزایش توجه به تجربه ها و ایدههای ناب روابط عمومیها و تحریک ذهن شرکت کنندگان با تشویق مشارکت فعال آنها در برگزاری کنفرانس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
ما می دانیم رویدادهایی که با محوریت تجربه برگزار می شوند به نقطه عطفی برای توجه به ایده های ناب شاغلان روابطعمومی تبدیل میشوند. وقتی خوب برگزار شوند، این توانایی را دارند که:
– تجربه هایی را ایجاد کنند که مخاطبان همیشه آن را به یاد داشته باشند.
– تعامل شخصی و حرفه ای شاغلان روابط عمومی را تسهیل کنند.
– اطلاعات مرتبط و به موقع را ارائه داده و تجربه کلی شرکت کنندگان را بالا ببرند.
– به ایجاد ارتباط پایدار و عمیق میان شرکت کنندگان و متولیان برگزاری کنفرانس کمک نمایند.
– لحظات به یاد ماندنی و خوشی برای شرکت کنندگان فراهم کنند.
– زمینه را برای ایجاد همزیستی و مشارکت بین برگزارکنندگان، سخنرانان و شرکت کنندگان فراهم کنند.