اینفلوئنسرها می‌توانند کمک‌حال برندها باشند تا با کنار زدن پارازیت‎ های دیجیتال، کماکان اعتبار خود را حفظ کنند. ترکیب گستره‌ی ارتباطی رسانه ‎های اجتماعی و اعتماد مردم به شخصیت ‎های خاص می‌تواند موجب ترویج دوچندان یک کمپین شود. ادامه‎ مطلب را بخوانید تا بهترین رویکردها برای شکل‌گیری این همکاری‌ها را متوجه شوید.

به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم، با افزایش مصرف محتوای دیجیتال، متخصصان روابط عمومی نیز همواره به دنبال راه‎ های جدیدی برای هدف‌گیری مخاطبان خاص از طریق رسانه‎ های اجتماعی هستند. قدرت کمپین ‎های رسانه‎ های اجتماعی را می‎‌دانیم – از تقویت رسانه ‎هایی که توسط روابط عمومی کسب شده‎اند تا نقشی که در بازاریابی محصولات دارند و افزودن اینفلوئنسرها به این آمیزه نیز می‌تواند قدرت تلاش ‎های روابط عمومی را دوچندان کند.

اینفلوئنسرها می‌توانند کمک‌حال برندها باشند تا با کنار زدن پارازیت‎ های دیجیتال، کماکان اعتبار خود را حفظ کنند. ترکیب گستره‌ی ارتباطی رسانه ‎های اجتماعی و اعتماد مردم به شخصیت ‎های خاص می‌تواند موجب ترویج دوچندان یک کمپین شود. ادامه‎ مطلب را بخوانید تا بهترین رویکردها برای شکل‌گیری این همکاری‌ها را متوجه شوید.

برای روابط عمومی B2B (کسب‌وکار به کسب‌وکار) اینفلوئنسرها را حذف نکنید

پرزرق‌وبرق‌ترین کمپین‌های بازاریابی اینفلوئنسر متعلق به بخش‌های زیبایی، مد و سایر صنایع مرتبط با سبک زندگی هستند، اما برای روابط عمومی B2B نیز این سبک از بازاریابی را نادیده نگیرید. بسیاری از دسته ‎های B2B نظیر بخش نرم ‎افزار، دارای چرخه‎ های فروشی هستند که مشتریان شان زمان زیادی را صرف ارزیابی محصولات و خدمات می ‎کنند.

محتوای آموزشی یا سرویس‌محور که تخصص سازمان را به اشتراک می‎ گذارد، عموماً بخش بزرگی از یک برنامه‎ روابط عمومی B2B است و اینجاست که اینفلوئنسرهای تخصصی وارد می‌شوند. آن رهبر کسب‌وکار یا متخصص فن که محتوا را در قالب مقالات تالیفی، گزارش، پست بلاگ یا ویدئوی مفسر پست می‌کند، می‌تواند وجه تمایز یک کمپانی باشد و شخصیت برند را ارتقا دهد.

بازاریابی اینفلوئنسر موجب اعتمادسازی خواهد شد

۹۰ درصد از افراد در هنگام اسکرول فید رسانه‎ های اجتماعی، ترجیح می‎ دهند به توصیه‎ سایر افراد اعتماد کنند تا اینکه یک پست بازاریابی سنتی برای تبلیغ محصول یا سرویس را ببینند.

اینفلوئنسرها عموماً زمان زیادی – اکثراً سال‌ها – را صرف برقراری رابطه با پایگاه هواداران یا دنبال‌کنندگان شان می ‏‎کنند. اعتبار (یا بی‌اعتباری) آن‌ها از نمایش تخصص‌شان نشات می‌گیرد. موفق‌ترین‎ها از روابط عاطفی ‎شان با مخاطبان بهره خواهند برد تا وفاداری به برند را افزایش دهند و الهام‌بخش افراد برای آزمودن یک محصول جدید باشند.

میکرواینفلوئنسرها به مدیریت ریسک‌ها یاری می ‎رسانند

با توجه به کاهش تعامل با کانال‌های رسانه ‎ای سنتی نظیر تلویزیون، رادیو و جراید، بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها می‌تواند یک راهکار طبیعی و کم‌فشار برای ارائه‎ اطلاعات مرتبط با برند نزد مخاطبان هدف باشد.

میکرواینفلوئنسرها بین ۵ تا ۱۰۰ هزار دنبال‌کننده دارند و می‌توانند در بازارهای خاص فعالیت کنند. حتی برخی از آن‎ها نرخ تعامل و تبدیل بالاتری در مقایسه با مگااینفلوئنسرها با میلیون ‎ها دنبال‎‌کننده دارند، زیرا اشخاص معتبرتری پنداشته می‌شوند. این اینفلوئنسرهای کوچک‌تر می‌توانند برای روابط عمومی B2B نیز کارآمد باشند، چرا که مزایایی همچون هزینه‎ کمتر و خلق تعاملات اجتماعی متمرکزتر برای بخش‎ های عمودی نظیر خدمات مالی یا فناوری کسب‌وکار را دارند.

ضمناً همکاری با میکرواینفلوئنسرها می‌تواند راهکاری برای مدیریت ریسک و گسترش بودجه‎ی بازاریابی یا روابط عمومی باشد. شاید همکاری با گروهی از میکرواینفلوئنسرها که مخاطبان کمتر اما فعال‌تری دارند، منطقی‌تر از همکاری با یک مگااینفلوئنسر بسیار گران باشد و همواره این گزینه را دارید تا با توجه به میزان پیشرفت تان به سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

نویسنده: تیلور کرول

ترجمه: شارا