به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم به نقل از دنیای اسرار، دبیرکل کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ایران و عضو هیئت مؤسس خانه ارتباطات گفت: در دو دهه اخیر فعالیت پژوهشی جدی که منجر به خلق نظریه درزمینه روابط عمومیشود انجام نگرفته و آگاهی رسانهای اهالی رسانه بخشی از اهداف خانه ارتباطات استان است.
فضلالله سلطانی درخصوص ضرورت برگزاری همایش تخصصی علمی و آموزشی مدیران روابط عمومی با عنوان نقش و جایگاه روابط عمومی و مدیریت اقتضایی در حل بحرانهای امروز، اظهار داشت: سطح آگاهی رسانهای روابط عمومیها، مطبوعات و دیگر رسانهها در استان ما در سطح قابل قبولی قرار ندارد و تنهاچاره کار آموزش و پژوهش است، این برنامه در ادامه کنفرانس نوین روابط عمومیها که سال گذشته برپا شد و در جهت افزایش آگاهی رسانهای برگزار میشود.
وی با بیان این موضوع که در حوزه رسانه در کشور و بهخصوص در بخش روابط عمومیها در دو دهه گذشته نظریه جدید خلق نشده، گفت: نه پژوهشی ارزشمندی انجام شده و نه آموزش مدونی صورت گرفته تا منجر به خلق نظریات جدیدی نسبت به رویکرد روابط عمومی شود، فعالیتها بر اساس علم روز نیست و در نتیجه کارایی پایین آمده و ما به دنبال افزایش آگاهی رسانهای و خلق نظریات جدید در این کنفرانس هستیم که در این کنفرانس بر روی روابط عمومیها تمرکز شده است.دبیرکل کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ایران در ادامه گفت: نشستهای متعددی با افراد متخصص در حوزه مطبوعات و روابط عمومی برگزار شد و نتیجه این نشستها این موضوع بود که نیاز است تا حرکتهایی در جهت افزایش آگاهی رسانهای جامعه صورت گیرد، برای تحقق این مهم در نخستین گام و در همین راستا در صدد شدیم تا «خانه ارتباطات استان» را شکل دهیم و در چند روز اخیر این جامعه اعلام موجودیت نمود.
وی نیاز خانه ارتباطات را فعالیتهایی در چندین بخش دانست و اظهار داشت: پژوهش و فعالیت علمی یکی از مهمترین بخشهای این برنامه است، مرحله بعد آموزش این پژوهشها طی کلاسهای آموزشی و جشنوارهها به شرکت کنندگان است و برگزاری این جشنوارهها در جهت آموزش بوده و این روند به چند همایش و جشنواره محدود نشده و در طول سال شاهد برگزاری کلاسها و جشنوارههای آموزشی متعدد خواهیم بود.
دسلطانی در این همایش تخصصی خبر از رونمایی کتابهای مرتبط با روابط عمومی را داد و افزود: پژوهش، انتشار کتاب و برگزاری کلاسها و همایشهای آموزشی مانند زنجیرهای بههمپیوسته است که نتیجه آن تحقق اهداف کلی خانه ارتباطات استان خواهد بود. فعالان و پیشکسوتانی در حوزه روابط عمومی و مطبوعاتی و برخی از اعضای تشکلهای مطبوعاتی استان اعضای هیات مؤسس خانه ارتباطات استان هستند که در نخستین مرحله حدود ۵۰ نفر بهعنوان اعضای اولیه به این خانه ارتباطات دعوت میشوند.
وی تصریح کرد: چارهای جز روی آوردن به کارهای پژوهشی و خلق نظریات جدید و بومی نداریم؛ امیدواریم این حرکت در استانهای دیگر شکل بگیرد.
آموزش و پژوهش راه برون رفت حوزه رسانه از رکود کنونی است
پرینتدبیر کل کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ایران، آموزش و پژوهش را راه برون رفت حوزه رسانه از رکود کنونی ذکر کرد.
http://pra8.ir/?p=783
برچسب ها
این مطلب بدون برچسب می باشد.
نوشته های مشابه
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.