فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان بر ضرورت تدوین اساسنامه شورای هماهنگی روابط عمومی ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم به نقل از شارا، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، با بیان اینکه نقش روابط عمومی‌ها در نتایج عملکرد استان حائز اهمیت است گفت: کوچک‌سازی جایگاه روابط عمومی استانداری ها از سوی دولت و تبدیل آن به یک معاونت زیر مجموعه استاندار از چالش‌های اساسی حوزه روابط عمومی‌ است که باعث شد کارکردهای این حوزه شرایط خاص خود را داشته باشد.

فاطمه قدیمی حرفه با تاکید بر اینکه این اقدام موجب ایجاد شرایطی خاص در حوزه مجموعه روابط عمومی‌ها در استان گیلان شده است تصریح کرد: مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی نبض ارتباطات استراتژیک سازمان‌ها را در دست دارند اما با نداشتن ابزار و عدم حمایت مدیران با آسیب روبه‌رو می‌شوند.

تدوین نظام نامه روابط عمومی های دستگاه های اجرایی
وی با اشاره به طرحی از سوی شورای روابط عمومی استان تصریح کرد: تدوین نظام نامه روابط عمومی های دستگاه های اجرایی با پیگیری هایی که انجام دادیم به جایی رسید که امروز می تواند به عنوان یک نظام تخصصی همچون نظام مهندسی و نظام پزشکی اتفاق بیفتد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت خاطرنشان کرد: با تقویت شورای هماهنگی روابط‌ عمومی‌، دستگاه‌های اجرایی استان گیلان‌ می‌توانند از روابط عمومی‌ها به عنوان یک بازوی توانمند در راستای توسعه همه جانبه استان گیلان بهره‌ مند شوند.

وی با اشاره به برخی ناهماهنگی ها در میزبانی های استان گیلان اظهار داشت: هماهنگی های لحظه آخری منجر به میزبانی شایسته ای برای گیلان نمی شود.

اساسنامه شورای هماهنگی روابط عمومی ها هنوز به تصویب اعضا نرسیده است
فاطمه قدیمی با بیان اینکه اساسنامه شورای هماهنگی روابط عمومی ها هنوز به تصویب اعضا نرسیده است در بخش دیگری از سخنانش گفت: تقویم آموزشی که دیده شده بود شامل قسمت های مختلف از جمله مدیران ارشد بود که از ظرفیت مدیران روابط عمومی چه استفاده ای می توانند داشته باشند؟

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت اعلام کرد: اگر قرار است روابط عمومی و امور بین الملل ها به عنوان دو بال داخل مرزی و برون مرزی باشند، باید نتایج عملکرد استان را به خوبی انعکاس دهند تا در جستجوی گوگل و به زبان های مختلف در درجه بالاتری قرار بگیرند و بتوان از ظرفیت موجود برای برند سازی استفاده کرد.

فاطمه قدیمی در پایان خواستار تصویب اساسنامه شورای هماهنگی، ارائه تقویم اجرایی مناسب و پیگیری برنامه های اجرایی شد.