استاندار یزد: جایگاه روابط عمومی‌ها، جایگاه مشاورت و معاونت در سازمان است استاندار یزد اظهار کرد: جایگاه روابط عمومی‌ها، جایگاه مشاورت و معاونت در سازمان است و اگر در ذهن مدیران مجموعه جایگاهی غیر آن داشته باشند قطعاً مدیر، سازمان و جامعه ضربه خواهند دید.  پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم –|| استاندار یزد اظهار کرد: […]

استاندار یزد: جایگاه روابط عمومی‌ها، جایگاه مشاورت و معاونت در سازمان است

استاندار یزد اظهار کرد: جایگاه روابط عمومی‌ها، جایگاه مشاورت و معاونت در سازمان است و اگر در ذهن مدیران مجموعه جایگاهی غیر آن داشته باشند قطعاً مدیر، سازمان و جامعه ضربه خواهند دید.

 پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم || استاندار یزد اظهار کرد: جایگاه روابط عمومی‌ها، جایگاه مشاورت و معاونت در سازمان است و اگر در ذهن مدیران مجموعه جایگاهی غیر آن داشته باشند قطعاً مدیر، سازمان و جامعه ضربه خواهند دید.

«مهران فاطمی» استاندار یزد عصر امروز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اظهار کرد: حایگاه روابط‌عمومی و سختی‌های فعالیت در این حوزه پرواضح است ولی نکته حائز اهمیت این است که جایگاه روابط‌عمومی در سازمان باید مشخص شود والا اگر این نکته کلیدی را حل نکنیم دیوار تا ثریا کج خواهد رفت.

وی افزود: جایگاه روابط‌عمومی در سازمان‌ها شاید به لحاظ ساختاری دچار یک سری تفاوتها باشد ولی جایگاه آن، جایگاه مشاورت و جایگاه معاونت است منتها در ذهن مدیران مجموعه اگر جایگاهی غیر آن داشته باشد، قطعاً مسئله روابط‌عمومی و اطلاعرسانی دچار مشکل می‌شود و در وهله اول مدیرآن سازمان و سپس خود سازمان و در نهایت جامعه ضربه خواهند خورد.

وی گفت: همانگونه که در سایر موضوعات نظر کارشناسی می‌گیریم مدیران ما هم باید این مسئله را در مباحث مربوط به روابط عمومی‌ها رعایت کنند و این جایگاه و شان را برای روابط عمومی‌ها قائل باشند.

استاندار خواستار تدوین آیین‌نامه‌ای در باب جایگاه و رتبه روابط‌عمومی برای ابلاغ ان به سازمان در راستای به رسمیت شناختن آن و تقویت این حوزه شد.

وی تاکید کرد: نکات و فرمایشات هیات رئیسه و فعالان این بخش که در این نشست مطرح شد باید در اولین شورای اداری سال مطرح و مورد تایید قرار گیرد تا مدیران بیشتر با مسائل این بخش آشنا شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مسئله اطلاعرسانی ورابط عمومی باید در ارزیابی پایان سال مدیران هر سازمان و دستگاه لحاظ و از سوی دفتر نظارت و ارزیابی مورد بررسی قرار گیرد.

وی بر ارزیابی دستگاه به لحاظ فعالیت روابط‌عمومی به صورت ماهانه و حتی هفتگی تاکید کرد و گفت: این ارزیابی باید به مدیران اطلاعرسانی شود تا حساسیت بیشتری در این باره داشته باشند.

فاطمی برگزاری جشنواره تجلیل و تکریم از روابط عمومی‌ها به صورت سالانه را خواستار شد و گفت: البته علاوه بر اقدامات و گوشزد آیین‌نامه‌ها و تبیین جایگاه روابط عمومی‌ها، باید مدیران و فعالان روابط‌عمومی با ارتباط و نظرات موثر در داخل سازمان خود کوشا باشند تا جایگاه واقعی خود را بدست آوردند.

وی با اشاره به فضای گسترده اطلاعرسانی، ارائه اموزشهای لازم متناسب با این رویکرد را مورد تاکید قرار داد و گفت: به طور کلی خروجی عملکردهای سازمانی باید به رضایت مردم و ایجاد امید در مردم بیانجامد و این حلقه وصل جز از کانال روابط عمومی‌ها میسر نخواهد شد.

وی به معرفی یزد و عملکردهای سازمانهای آن در تراز ملی و بین المللی تاکید کرد و گفت: باید عمق بحران‌های یزد از جمله بحران خشکسالی در سطح ملی مطرح شود چرا که بر توجه و اعتبارات استانی موثر خواهد بود.

استاندار با تاکید بر این که امروز هیچ دولتی، حکمرانی و برنامه تحولی بدون ایجاد تفکر عمومی به نتیجه نمی‌رسد، گفت: اکنون فاز اول برنامه تحولی یزد نوین عملیاتی شده و فاز دوم آن در حال طراحی است که حتما یکی از محورهای تحولی آن در مرکز راهبرد پیشرفت و توسعه استان باید حوزه روابط‌عمومی باشد.

وی با بیان این که سابقاً برای روابط عمومی‌ها و خانواده‌هایشان یکسری برنامه‌های رفاهی، تفریحی و سیاحتی دیده می‌شد، تداوم برنامه ریزی در این خصوص را با توجه به دشواری کار این فعالان را خواستار شد.

وی در مورد صندوق روابط عمومی‌ها در سال جاری کمک ۵۰۰ میلیون تومان جهت آورده‌ی این صندوق را وعده داد و گفت: موضوع شرکتهای روابط‌عمومی نیز باید در شورای گفتگوی بخش دولت و بخش خصوصی مطرح و ضوابط آن تعریف شود.

فاطمی در پایان در خصوص کمک به تجهیز روابط عمومی‌ها دستور پیگیری داد و گفت: در بحث ساختار تشکیلاتی روابط عمومی‌ها باید پیشنهادات کارشناسی ارائه شود تا رایزنیهای کشوری در این مورد انجام شود.

«علی اکبر عزیزی» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست اظهار کرد: ویترین آنچه مدیران استان رقم می‌زنند، روابط عمومی‌های آنان هستند و امروز بستر بین المللی فضای اطلاعرسانی شرایطی را فراهم آورده که بهترین نقش را در فعالیتهای دستگاه‌های خود ایفا کنند.

وی افزود: اگر تجهیزات و اعتبارات درستی برای روابط عمومی‌ها دیده نشوند قطعاً کیفیت و انگیزه فعالیت در این بخش را کاهش می‌دهد و این در حالیست که در برخی ادارات کل و فرمانداری‌ها با مشکلات اساسی در این بخش مواجه‌ایم.

عزیزی موضوع اطلاع‌رسانی واقعی و درست و صحیح دستگاه‌ها به ویژه از طریق روابط‌عمومی‌ها را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: روابط عمومی‌ها می‌توانند افکار عمومی را به سمت حقایق و واقعیتها سوق دهند و این در حالیست که شاید بخش‌های دیگر این احساس مسئولیت را نداشته باشند و افکار عمومی را دچار اختلال کنند.

در این نشست برخی از روابط عمومی‌ها به بیان مسائل و مشکلات این بخش پرداختند.