جشنواره روابط عمومی دانشگاه تهران به تثبیت جایگاه روابط عمومی در دانشگاه کمک می‌کند مسئول روابط‌عمومی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران گفت: بخش‌ها و محورهای در نظر گرفته شده در نخستین جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران، به نوعی گستره کار را برای واحدهای روابط عمومی یادآوری می‌کند. پایگاه خبری روابط عمومی هنر […]

جشنواره روابط عمومی دانشگاه تهران به تثبیت جایگاه روابط عمومی در دانشگاه کمک می‌کند

مسئول روابط‌عمومی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران گفت: بخش‌ها و محورهای در نظر گرفته شده در نخستین جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران، به نوعی گستره کار را برای واحدهای روابط عمومی یادآوری می‌کند.

پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم || مسئول روابط‌عمومی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران گفت: بخش‌ها و محورهای در نظر گرفته شده در نخستین جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران، به نوعی گستره کار را برای واحدهای روابط عمومی یادآوری می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، مریم وفایی، مسئول روابط عمومی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، در گفتگو با ستاد خبری نخستین جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران، گفت: این جشنواره علاوه بر اینکه بازه‌ای را برای فعالیت‌های روابط عمومی مشخص می‌کند، به ایجاد ذهنیت پویا برای فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه کمک خواهد کرد.

دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد مدیریت رسانه افزود: جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه، به نهاد روابط عمومی در دانشگاه شخصیت مستقل بخشیده و اعتبار می‌دهد و مانند جشنواره پژوهش که دارای سه دهه سابقه بوده و شناخته‌شده است، جشنواره روابط عمومی نیز به استقرار و تثبیت جایگاه روابط عمومی در دانشگاه کمک می‌کند.

مسئول روابط عمومی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران تصریح کرد: متأسفانه در برخی واحدها، تلقی و تعریفی ابتدایی از مأموریت‌های روابط عمومی وجود دارد این درحالیست که روابط عمومی دارای ابعاد مختلف و فعالیت‌های گسترده‌تری است.

وفایی بر ضرورت همخوانی رشته تحصیلی افرادی که در پست سازمانی روابط عمومی قرار می‌گیرند تاکید کرد و گفت: این امر بازدهی روابط عمومی را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه حوزه روابط عمومی در بیشتر واحدهای دانشگاه تهران دارای یک نیرو است، اذعان داشت: هر کدام از واحدهای دانشگاه تهران به قدری ظرفیت دارند که می‌توانند یک تیم کامل با مهارت‌های مختلف مورد نیاز روابط عمومی را داشته باشند. به عنوان مثال حداقل نیاز روابط عمومی در هر واحد دانشگاه، برخورداری از حضور خبرنگار، عکاس، تصویربردار و کارشناس فضای مجازی است.

این کارشناس ارشد مدیریت رسانه معتقد است: انعکاس دستاوردها و رویدادها در حوزه علوم انسانی آنچنان که شایسته است، اتفاق نیفتاده است. تقویت روابط عمومی در واحدهای علوم انسانی منجر به ارتقای سطح کمی و کیفی در این حوزه خواهد شد.

 اختتامیه نخستین جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران روز ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار می‌شود. فراخوان این جشنواره روز ۲۷ فروردین ماه منتشر شده که از طریق کلیک بر روی اینجا قابل دسترسی است.

مسئولان و کارشناسان روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران و حتی هر یک از اعضای دانشگاه تهران که عضو سازمانی روابط عمومی نبوده اما در زمینه محورها و شاخص‌های جشنواره دارای اثری هستند که در بسترها و خروجی‌های روابط عمومی واحدهای دانشگاه منتشر و منعکس شده است، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

همچنین در این جشنواره، روابط عمومی‌های برتر دانشگاه تهران بر اساس شاخص‌های خوداظهاری و همچنین رصدهای دبیرخانه جشنواره، معرفی و تجلیل خواهند شد.