پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم:// سالم: وزارت ارتباطات موافق قطع اینترنت در مراکز برگزاری کنکور سراسری نبود رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: اگرچه قطع اینترنت در مراکز برگزاری کنکور سراسری باعث برگزاری آزمون به بهترین نحو شد، ولی وزارت ارتباطات موافق قطع اینترنت نبود و معتقدیم این راهکار در کوتاه مدت پاسخگو است.

پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم://

سالم: وزارت ارتباطات موافق قطع اینترنت در مراکز برگزاری کنکور سراسری نبود

رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: اگرچه قطع اینترنت در مراکز برگزاری کنکور سراسری باعث برگزاری آزمون به بهترین نحو شد، ولی وزارت ارتباطات موافق قطع اینترنت نبود و معتقدیم این راهکار در کوتاه مدت پاسخگو است.

مهدی سالم

به گزارش خبرنگار سیتنا، رقابت داوطلبان کنکور امسال از روز چهارشنبه هشتم تیرماه سال جاری با رقابت بیش از ۱۶۱ هزار داوطلب گروه آزمایشی در ۴۱۷ شهرستان و بخش مختلف آغاز شد. در همین حال بسیاری از کاربران در برخی شهرها از قطع گسترده اینترنت موبایل خبر دادند که به نظر می‌رسد در محدوده مراکز برگزاری آزمون قرار داشته‌اند.

مقامات سازمان سنجش پیش‌تر اعلام کرده بودند با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، امکان تقلب در این دوره وجود ندارد اما اکنون با قطع کلی اینترنت به مقابله با تقلب پرداخته‌اند. هرچند این نخستین‌بار نیست که شاهد قطع مقطعی اینترنت در برخی مراکز برگزاری کنکور بودیم، اما بنا بر گزارش‌ها این قطع اینترنت در سطح گسترده‌تری طی سال‌های اخیر صورت گرفته است.

دکتر مهدی سالم، سخنگوی وزارت ارتباطات روز پنج‌شنبه ۹ تیرماه سال جاری در توییتی نوشت: «به درخواست وزارت علوم و تایید مراجع ذی‌ربط طی پنج‌شنبه و جمعه در حوزه‌های برگزاری آزمون کنکور دسترسی به اینترنت محدود خواهد بود. از هم‌وطنان عزیز ساکن این محدوده‌ها بابت این اختلال پوزش می‌خواهیم.»