پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم:// گزارش خانه ملت از نظارت میدانی نمایندگان استان گیلان ضرورت اجرای طرح های آبخیزداری برای احیای تالاب انزلی

پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم://

گزارش خانه ملت از نظارت میدانی نمایندگان استان گیلان(قسمت اول)

ضرورت اجرای طرح های آبخیزداری برای احیای تالاب انزلی/ تسهیلات ۳۶ ماهه قرض‌الحسنه‌ با ارائه کارت به کشاورزان / اختصاص تجهیزات سرمایشی و گرمایشی به بیشتر مدارس گیلان/اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه دو شهرستان رودسر و املش

اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.

نمایندگان گیلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.

 احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: بررسی حریم تالاب انزلی در دستور کار قرار دارد. نشستی با هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی داشتم که در مورد ساز وکارها و تقویت راهبردهای همکاری‌های بین المللی نخستین منطقه آزاد شمال کشور تبادل نظرهایی صورت گرفت.

احمد دنیامالی

نماینده‌ مردم انزلی در ادامه اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکل تالاب انزلی این است که برای حل مشکلات آن خارج از شهرستان تصمیم گرفته می‌شود؛ در حالی که برای حل مسائل این تالاب باید از نزدیک در جریان روند امور باشیم. برای تعیین حریم تالاب انزلی نمی‌توان تنها به نظرات مسئولان اکتفا کرد و سرنوشت جوامع محلی تالاب انزلی را تحت تاثیر قرار دهیم.

دنیا مالی با بیان  اجرای ۱۰۰ درصدی طرح کاداستر در حوزه تالاب اظهار کرد: نشانه گذاری‌هایی بر عهده آب منطقه‌ای گیلان است.سند تالاب انزلی به آبخیزداری واگذار شده و پرونده تمام تصرفات تشکیل و متصرفان به دستگاه قضائی متصرفان معرفی می‌شوند ؛ حدود ۱۲ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهوری به حوزه آبخیزداری استان گیلان اختصاص یافته است

اجرای طرح هادی در شهرستان شفت با استفاده از سهمیه قیر رایگان

 خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: در حوزه عمرانی، بحث پیگیری آسفالت راه‌های مواصلاتی بین روستایی را در دستور کار داشتیم که پروژه‌ها در حال اجرا است،  شاخص اجرای طرح هادی در شهرستان شفت با استفاده از سهمیه قیر رایگان در حال بررسی است، با این حال نیازمند مساعدت مسئولان محلی، در روند اجرای طرح‌های هادی هستیم.

نماینده مردم شفت و فومن در ادامه اظهار داشت: در مورد راه‌های مواصلاتی استان گیلان و نیز شهرستان‌های فومن و شفت اعتبارات خوبی را از سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت کردیم. همچنین طرح هادی روستاها با بازنگری به مرحله اجرایی شدن رسیده است، در این راستا از اعتبارات ملی استفاده کردیم و بخش اعظم روستاهایی که طرح هادی آن از افق ۱۰ ساله گذشته بود مورد بازنگری قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای تسریع و ایجاد تحرک در فعالیت‌های عمرانی روستاها ضرورت دارد و مشکلات حاشیه‌ای شهرها می‌تواند با توجه به توسعه روستاها و زیرساخت‌های مورد نیاز آنها حل گردد

تسهیلات ۳۶ ماهه قرض‌الحسنه‌ با ارائه کارت کشاورزی به کشاورزان

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان تاکید کرد: پیگیری در خصوص تسهیلات برای کشاورزان صورت گرفت، مشکلات مربوط به کشاورزان اعم از خسارات‌های به‌وجود آمده و افزایش قیمت نهاده‌ها را عنوان کردیم و در این راستا طرحی به عنوان «کشاورز کارت» ارائه شد.اگر این طرح اجرایی شود، کشاورزان می‌توانند تسهیلات ۳۶ ماهه قرض‌الحسنه‌ای را برای اخذ نهاده‌ها دریافت کنند، اگر چه این تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه است اما کشاورزان باز بدهکار می‌شوند و برای باز پرداخت آن دچار مشکل خواهند شد، لذا پیشنهاد ما این است که باید برای حوزه کشاورزی یارانه در نظر گرفته شود.

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: پیگیری برای لایروبی آب بندان‌های کشاورزی صورت گرفته که این لایروبی رودخانه‌ها و انهار کشاورزی در سال زراعی جاری می‌تواند کمک موثری به انتقال آب به مزارع داشته باشد. تأمین آب کشاورزی شالیزارهای این شهرستان در دست پیگیری است، به دنبال توزیع عادلانه آب کشاورزی، لایروبی رودخانه‌ها و انهار در راستای تسهیل در امر آبرسانی به مزارع بسیار موثر است.

 احداث سالن ورزشی برای دانشگاه‌های پیام نور و دانشکده منابع طبیعی استان گیلان

وی با اشاره به پروژه‌های ورزشی تاکید کرد: اقدامات برای ایجاد سالن‌های ورزشی، زمین چمن، چمن مصنوعی و بند کشی برخی از زمین‌های ورزشی صورت گرفته است.همچنین در ارتباط با بحث احداث سالن ورزشی برای دانشگاه‌های پیام نور و دانشکده منابع طبیعی، اقدامات لازم انجام شده است.

دلخوش اباتری در مورد کابل‌های خودنگهدار برق تصریح کرد: پیگیری در مورد قطع برق و ترانس‌های برق صورت گرفت، کابل‌های خودنگهدار و ایجاد پست در ۶۳ شهرستان‌های حوزه انتخابیه انجام شد ، امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته این پست‌ها در دهه فجر افتتاح شود.

سید کاظم دلخوش اباتری

 اختصاص تجهیزات سرمایشی و گرمایشی به بیشتر مدارس گیلان

وی با اشاره به مدرسه سازی در صومعه سرا یادآور شد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در شهرستان صومعه سرا بیشتر مدارس مجهز به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی هستند در این بخش کارهای خوب و مفیدی صورت گرفته است. همچنین بخشی از  آسفالت مدارس انجام شده و بخش دیگر در حال اقدام است

حق کشاورزان با واردات بی رویه برنج پایمال نشود

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به بحث کشاورزی برنج اظهار داشت: قیمت برنج در کشور به شدت افزایش پیدا کرده اما بنده بارها گفتم که این افزایش قیمت هرگز به جیب کشاورزان برنجکار نمی‌رود از طرفی هزینه‌های تولید این محصول افزایش زیادی داشته و کشاورزان با مشکل مواجه هستند، ما تلاش می‌کنیم در بحث کشاورزی برنج، حق کشاورزان با واردات بی رویه برنج پایمال نشود و علیرغم هزینه‌های بالا، کشاورزان دچار مشکل نشوند.

احیای تالاب انزلی در دستور کار نمایندگان استان گیلان است

دلخوش اباتری در خصوص تالاب انزلی خاطر نشان کرد:طی جلساتی متعدد و مکاتبه هایی که با دفتر مقام معظم رهبری،دکتر قالیباف و همچنین با صدا و سیما داشتیم، گفتگوهایی در این مشکلات تالاب انزلی صورت گرفته، بخش زیادی از تالاب انزلی در صومعه سرا هست اما با این  وجود شاهد مرگ تدریجی تالاب انزلی و شرایط بغرنج آن هستیم، پیگیری‌ها برای نجات آن انجام شده است، طی ۲۰ سال گذشته  حجم آب تالاب حدود ۷ الی ۸ متربوده است  اما امروز  در بعضی از نقاط، آب این تالاب به نیم متر رسیده است.باید کارگروه‌هایی برای بررسی پای کار بیایند و از نزدیک شرایط تالاب را ببینند؛ ما باید در صدد احیای تالاب باشیم .

صفری ملک میان

محمد صفری ملک میان نماینده مردم رودسر و املش در مجلس یازدهم با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: اعتبارات مناسبی در حوزه اجرای طرح هادی در سال گذشته  در بودجه سال ۱۴۰۱، برای عمران روستایی و بنیاد مسکن اختصاص داده شد که این طرح هادی و آسفالت حدود ۵۰ روستا در بر می‌گیرد.

اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه دو شهرستان رودسر و املش

نماینده مردم رودسر واملش در مجلس یازدهم با تشکر از وزیر نیرو اظهار داشت: در بخش وزارت نیرو در ارتباط با پروژه ملی سد پلرود، وزیر نیرو عنایت‌های ویژه‌ای داشتند و ما توانستیم تا به امروز ۱۰۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این سد در نظر بگیریم، همچنین با کمک وزیر نیرو۱۴۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه آب سالم دوشهرستان رودسر و املش اعتبار درنظر گرفته شد.

۵۰ درصد روستاهای کوهستانی گاز رسانی شد

 وی با اشاره به پروژه گازرسانی به روستاهای کوهستانی تاکید کرد: در مورد گاز رسانی موفقیت‌های بسیار خوبی داشتیم و به حدود ۵۰ درصد از روستاهای کوهستانی گازرسانی شد و برای گازرسانی  حدود ۸۱ روستای دیگر نیز آگهی مناقصه آن انتشار خواهد یافت.

 ملک میان در مورد برق رسانی به روستاها خاطر نشان کرد:در حوزه برق رسانی ما جزء شهرستان‌های پیش رو در استان گیلان بودیم، با توجه به وسعت جغرافیایی گسترده در دو شهرستان رودسر و املش در حدود ۴۵۰ کیلومتر کابل برق خود نگهدار طراحی و آماده شده و پیگیر برق رسانی به کل مناطق حوزه انتخابیه هستیم./