پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم:// گوگل و رنو در حال ساخت «خودروی تعریف‌شده بر اساس نرم‌افزار» هستند

پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم://

گوگل و رنو در حال ساخت «خودروی تعریف‌شده بر اساس نرم‌افزار» هستند

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت، در بیانیه‌ای گفت: «همکاری ما با گروه رنو باعث بهبود راحتی، ایمنی و اتصال‌پذیری در جاده‌ها شده است. اعلام این همکاری به تسریع تحول دیجیتال گروه رنو با بهره‌گیری از تخصص ما در زمینه ابر، هوش مصنوعی و اندروید کمک خواهد کرد تا تجربه‌ای ایمن و بسیار سفارشی‌سازی‌شده را فراهم بیاوریم که انتظارات رو به رشد مشتریان را برآورده کند».

گوگل و رنو در حال ساخت «خودروی تعریف‌شده بر اساس نرم‌افزار» هستند

در سال ۲۰۱۸، گوگل با گروه رنو آغاز همکاری خود را برای تجهیز خودروها به سیستم‌های سرگرمی اطلاعاتی مبتنی بر اندروید را اعلام کردند. این دو شرکت اکنون بر اساس این مشارکت برای طراحی و ارائه معماری دیجیتال برای یک مفهوم پیچیده تر، موسوم به وسیله نقلیه تعریف‌شده با نرم افزار (SDV)، مشغول کار هستند.

 هدف این مشارکت دوگانه ایجاد نرم‌افزار داخل خودرو و نرم‌افزار ابری برای فعال کردن پلتفرم SDV و Digital Twin است. بنا بر اعلام این شرکت، اصطلاح Digital Twin به یک کپی از یک خودرو ارجاع دارد که به پیشرفته‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی با هدف «یکپارچه‌سازی آسانتر و پیوسته سرویس‌های جدید در خودرو و خلق کاربردهای جدید آنبورد (In-Car Services) و آفبورد» مجهز شده است.

یک SDV با به‌روزرسانی‌های پیوسته و با استفاده از همکاری سیستم عامل خودرویی اندروید و تکنولوژی ابری گوگل (Google Cloud) ساخته خواهد شد. رنو از تکنولوژی ابری گوگل برای مدیریت ایمن ضبط و تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده خواهد کرد. آنها همچنین از قابلیت‌های ML و AI گوگل استفاده خواهند کرد.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت، در بیانیه‌ای گفت: «همکاری ما با گروه رنو باعث بهبود راحتی، ایمنی و اتصال‌پذیری در جاده‌ها شده است. اعلام این همکاری به تسریع تحول دیجیتال گروه رنو با بهره‌گیری از تخصص ما در زمینه ابر، هوش مصنوعی و اندروید کمک خواهد کرد تا تجربه‌ای ایمن و بسیار سفارشی‌سازی‌شده را فراهم بیاوریم که انتظارات رو به رشد مشتریان را برآورده کند».

گوگل توضیح داده است که برخی از ویژگی‌های این SDV شامل تعمیر و نگهداری پیشبینانه، تشخیص دقیق و آنی ایرادات در خودرو، بهبود تجربه رانندگی، و مدل‌های بیمه‌ای مبتنی بر رفتارهای حین رانندگی می‌شود.

گروه رنو گوگل را به عنوان شریک ابری مرجح خود تعیین کرده است و هدف از این همکاری این است که در نهایت این مدل عملیاتی را به طور کامل به فضای ابری انتقال دهد.

تسلا در فضای SDV پیشرو بوده است، و به‌روزرسانی‌های بیسیم نرم‌افزاری استاندارد جاافتاده این شرکت به شمار می‌رود.