پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم:// واتس‌اپ: با یک سرور پروکسی از داخل خود اپ وصل شوید

پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم://

واتس‌اپ: با یک سرور پروکسی از داخل خود اپ وصل شوید

سخنگوی واتس‌اپ با اشاره به اینکه کار روی امکان ارتباط با پروکسی روی این پیام رسان، ماه‌ها زمان برده است، گفت: «وقتی وصل شدن به واتس‌اپ، چه به طور مستقیم و چه به واسطه وی‌پی‌ان ممکن است، این قابلیت جدید به کاربران گزینه‌ای می‌دهد که از داخل خود اپ و به واسطه یک سرور پروکسی وصل شوند.»

واتس‌اپ: با یک سرور پروکسی از داخل خود اپ وصل شوید

به گزارش سیتنا، پیام رسان واتس‌اپ اعلام کرده است که امکان ارتباط از طریق پروکسی را فراهم کرده است و به این ترتیب کاربران در کشورهایی همچون ایران، که با فیلتر این پیام رسان مواجه هستند، می‌توانند با دور زدن فیلتر از واتس‌اپ استفاده کنند.

یک سخنگوی واتس‌اپ درباره امکان جدید ارتباط از طریق پروکسی به بی‌بی‌سی، گفت: «وقتی وصل شدن به واتس‌اپ، چه به طور مستقیم و چه به واسطه وی‌پی‌ان ممکن است، این قابلیت جدید به کاربران گزینه‌ای می‌دهد که از داخل خود اپ و به واسطه یک سرور پروکسی وصل شوند.»

واتس‌اپ می‌گوید با رمزنگاری دوطرفه، هیچکس، حتی خود واتس‌اپ، به محتوای پیام‌ها دسترسی ندارد، این ویژگی در بعضی از پیامرسان‌های محبوب دیگر وجود ندارد.

سخنگوی واتس‌اپ گفت که این رمزنگاری دوطرفه پیام‌ها قابل رصد نیست و هنگام استفاده از پروکسی هم این ویژگی برقرار است و هیچکس به غیر از فرستنده و گیرنده پیام نمی‌تواند محتوای آن را ببیند، چه سرورهای پروکسی و چه حتی خود واتس‌اپ و متا.

به گفته واتس‌اپ هرچند برخی کاربران ایرانی از طریق وی‌پی‌ان از آن استفاده می‌کنند، عموما در استفاده از آن مشکل دارند.

سخنگوی واتس‌اپ با اشاره به اینکه کار روی امکان ارتباط با پروکسی ماه‌ها زمان برده است، گفت: «بهترین کاری که می‌توانستیم بکنیم ایجاد این قابلیت بود تا مردم بتوانند از طریق پروکسی به طور امنی به واتس‌اپ وصل شوند. امیدواریم که افراد آشنا با فناوری و نهادهای مرتبط پروکسی‌ها را در اختیارشان بگذارند.»

واتس‌اپ: با یک سرور پروکسی از داخل خود اپ وصل شوید

نحوه ورود به امکان پروکسی واتس‌اپ:

۱. وارد تنظیمات (Setting) برنامه واتس اپ شوید.

۲. به بخش فضای ذخیره سازی و داده (Storage and Data) بروید.

۳. به بخش تنظیمات پروکسی (Proxy Settings) رفته و اطلاعات پروکسی خود را وارد و ذخیره (Set Proxy) کنید.