پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم:// اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا: تقویت اقتصاد هنر اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد در سال جدید

پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم://

اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا:

تقویت اقتصاد هنر اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد در سال جدید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی برای ایجاد قاعده‌مندی دقیق در امر تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر را نخستین اولویت این وزارتخانه در سال جدید دانست.

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که نخستین اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری چیست، اظهار کرد: اولین اقدام ما در سال جدید جلسه‌ای برای اقتصاد فرهنگ و هنر است که برنامه کاملی برایش آماده کردیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در این زمینه برای پیشبرد اهداف مرتبط با تقویت اقتصاد هنر، یادآور شد: تقریباً در حال حرکت به این سمت هستیم که در بخش‌هایی از حوزه‌های هنری با بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای که شناسایی کرده‌ایم تعامل بیشتری داشته باشیم.

اسماعیلی با اشاره به رایزنی‌های خود با همتایان خارجی‌اش برای تقویت دیپلماسی فرهنگی گفت: من بیشترین حجم دیپلماسی فرهنگی را در سال گذشته داشتم و شاید با ۱۷ تا ۱۸ وزیر فرهنگ و وزرای مرتبط دیگر مذاکره کردم و یا خودم به کشورهایشان سفر کرده‌ام یا آنان به ایران آمدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امیدواریم به سطحی بالا از دیپلماسی فرهنگی با هدف ترویج فرهنگی کشور و در عین‌حال گسترش اقتصاد هنر دست یابیم. با چین هم الان در حال گسترش همین حوزه هستیم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات داخلی برای پیشبرد اولویت اول وزارت فرهنگ و ارشاد در سال جاری، تاکید کرد: این نخستین اولویت ما در سال جدید است تا یک قاعده‌مندی دقیق در این حوزه حاکم کنیم. با وزارت صمت هم بزودی تفاهم‌نامه جامعی در این زمینه امضاء خواهیم کرد.