پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم:// رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند: هوش‌مصنوعی باید در برنامه‌های درسی لحاظ شود

پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم://

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند:

هوش‌مصنوعی باید در برنامه‌های درسی لحاظ شود

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند با بیان اینکه هوش مصنوعی باید در برنامه‌های درسی لحاظ شود، خاطرنشان کرد: اگر آموزش از طریق هوش مصنوعی در کنار دو مؤلفه دیگر یعنی بهداشت و درمان قرار بگیرد بر سلامت مردم اثرمی‌گذارد.

دکتر آرش خجسته در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کنگره بین‌المللی هوش‌مصنوعی در علوم‌پزشکی از روزهای ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد:  هوش مصنوعی در سال‌های اخیر تاثیر شگرفی در حوزه کاربردی‌سازی و علمی‌سازی درمان و  روش‌های بهداشتی داشته است. اهمیت هوش مصنوعی به حدی است که کاربرد آن در حوزه‌های مختلف پزشکی به عنوان یکی از معیارهای اصلی توسعه‌یافتگی قلمداد می‌شود و کاربرد هوش مصنوعی در علوم‌پزشکی از معیارهای اصلی آن به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ علوم‌پزشکی هوشمند با هدف کاربرد هوش مصنوعی در حوزه علوم‌پزشکی راه‌اندازی شد، گفت: ما در راستای کاربرد هوش مصنوعی در حوزه علوم‌پزشکی اقدامات متعددی انجام داده‌ایم. در سال نخست افتتاح دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند، برنامه‌های ترویجی را در دستور کار خود قرار دادیم تا با بهره‌گیری از این برنامه‌ها بتوانیم فرهنگ استفاده از امکانات و فناوری‌های دیجیتال را در میان پزشکان، اساتید و دانشجویان جاری کنیم.

دکتر خجسته ادامه داد: در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده از امکانات و فناوری‌های دیجیتال در میان جامعه هدف، «مدرسه تابستانی هوش مصنوعی» را در سال گذشته راه‌اندازی کردیم. برگزاری «سمپوزیوم تخصصی هوش مصنوعی» برای نخبگان هوش مصنوعی در دی ماه سال گذشته از دیگر اقدمات دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند به حساب می‌آید. برگزاری کنگره بین‌المللی هوش‌مصنوعی در اردیبهشت ماه سال جاری از دیگر اقدمات ما به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه اندیشمندان به‌نام حوزه هوش مصنوعی در این کنگره شرکت خواهند کرد، گفت: کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در جزیره کیش برگزار می‌شود. مسائل مختلف حوزه علوم‌پزشکی مانند «پزشکی دقیق و شخصی‌محور» و «پردازش تصویر» در این رویداد علمی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. امیدوارم که برگزاری کنگره هوش‌مصنوعی در علوم‌پزشکی منجز به دستاوردهای مهمی در حوزه بهداشت، درمان و آموزش کشور شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پیشگامان کشور در عرصه استفاده از هوش مصنوعی به حساب می‌آید. امیدوار هستیم که این هوش مصنوعی در زمینه سلامت مردم کاربردی شود.

دکتر خجسته درباره گنجانده‌شدن هوش مصنوعی در برنامه‌های درسی گفت: سیستم آموزشی ایران از ظرفیت کافی برای گنجاندن هوش‌مصنوعی در برنامه‌درسی برخوردار است. گروه هوش مصنوعی در دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند وجود دارد و فارغ‌التحصیلان این گروه مدرک دکتری Ph.D دریافت می‌کنند. همچنین واحد درسی «هوش مصنوعی» به صورت انتخابی برای دانشجویان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند در پایان خاطرنشان کرد: پودمان‌های تخصصی در حوزه هوش مصنوعی را در دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند برگزار کرده‌ایم. به طور حتم، هوش مصنوعی باید در برنمه‌های درسی لحاظ شود. اگر آموزش هوش مصنوعی در کنار دو مؤلفه دیگر یعنی بهداشت و درمان قرار بگیرد بر سلامت مردم اثر می‌گذارد. اگرچه سه‌گانه آموزش، بهداشت و سلامت در حوزه سلامت مردم اثرگذار است اما آموزش، مهم‌ترین مؤلفه از سه‌گانه آموزش، سلامت و بهداشت به‌حساب می‌آید.