پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم:// رونمایی مایکروسافت رایانه‌های شخصی +Copilot را با ویژگی‌های هوش مصنوعی

پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم://

رونمایی مایکروسافت رایانه‌های شخصی +Copilot را با ویژگی‌های هوش مصنوعی

مایکروسافت روز دوشنبه دسته جدیدی از رایانه‌های شخصی با ویژگی‌های هوش مصنوعی را معرفی کرد زیرا در تلاش است تا این فناوری نوظهور را در محصولات خود وارد کرده و با آلفابت و اپل رقابت کند.

در رویدادی در ردموند، ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت، رایانه‌های شخصی «+Copilot» را معرفی کرد و گفت که آن‌ها و طیف وسیعی از تولیدکنندگان، از جمله Acer آنها را به فروش خواهند رساند. این رایانه‌های جدید که قادر به انجام کارهای بیشتر هوش مصنوعی بدون تماس با مراکز داده ابری هستند، از ۱۰۰۰ دلار شروع می‌شوند و از ۱۸ ژوئن وارد بازار خواهند شد.

به گزارش ایتنا، توانایی تفسیر داده‌های هوش مصنوعی مستقیماً روی رایانه به +Copilot امکان می‌دهد که دارای ویژگی‌ای به نام «یادآوری» باشد. «یادآوری» هر کاری را که روی رایانه انجام می‌شود، از مرور وب گرفته تا چت‌های صوتی، ایجاد یک تاریخچه ذخیره شده در رایانه که کاربر می‌تواند در صورت نیاز به یادآوری کاری، حتی ماه‌ها بعد، جستجو کند.

این شرکت همچنین دستیار صوتی Copilot خود را نشان داد که به عنوان یک مربی مجازی به کاربری که در حال بازی ویدیویی “Minecraft”  است، عمل می‌کند.

یوسف مهدی، مدیر بازاریابی مایکروسافت، بیان کرد که این شرکت انتظار دارد که  ۵۰ میلیون رایانه شخصی با هوش مصنوعی را در سال بفروشد. در این رویداد مطبوعاتی، او گفت که دستیارهای سریع‌تر هوش مصنوعی که مستقیماً روی رایانه شخصی اجرا می‌شوند، قانع‌کننده‌ترین دلیل برای ارتقای رایانه شما در مدت زمان طولانی خواهند بود.

دسته‌بندی جدید بازاریابی رایانه‌ای «+Copilot» مایکروسافت که ویژگی‌های هوش مصنوعی را برجسته می‌کند، یادآور دسته «الترابوک» لپ تاپ‌های ویندوزی با طراحی نازک است که اینتل در سال ۲۰۱۱ با سازندگان رایانه‌شخصی برای رقابت با مک‌بوک ایر اپل تبلیغ کرد. مدیران مایکروسافت همچنین گفتند که  GPT-4o، آخرین فناوری سازنده ChatGPT به زودی به عنوان بخشی از Copilot در دسترس خواهد بود.

مایکروسافت همچنین نسل جدیدی از تبلت سرفیس پرو و لپ تاپ سرفیس خود را معرفی کرد که دارای تراشه‌های کوالکام هستند. همچنین فناوری به نام Prism را معرفی کرد که به نرم افزارهای نوشته شده برای تراشه‌های اینتل و AMD کمک می‌کند تا بر روی تراشه‌های ساخته شده با فناوری Arm اجرا شوند.

مایکروسافت دستگاه‌های جدید خود را در مقابل یک دستگاه اپل نشان داد و نرم‌افزار ویرایش عکس از ادوبی را نشان داد که سریع‌تر روی دستگاه مایکروسافت اجرا می‌شود. اپل در اوایل این ماه یک تراشه جدید متمرکز بر هوش مصنوعی را نشان داد که تحلیلگران انتظار دارند در لپ‌تاپ‌های آینده استفاده شود.

پس از چند دهه تسلط پردازنده‌های اینتل بر بازار رایانه‌های شخصی، کوالکام و سایر سازندگان قطعات کم‌مصرف Arm سعی کردند در بازار رایانه‌های شخصی ویندوز رقابت کنند. تراشه‌های Qualcomm Snapdragon X Elite شامل یک واحد پردازش است که برای تسریع برنامه‌های متمرکز بر هوش مصنوعی مانند نرم‌افزار Copilot مایکروسافت طراحی شده است.

مایکروسافت این رویداد محصول را یک روز قبل از کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود برگزار کرد. این شرکت قصد دارد مزیت اولیه خود را در رقابت برای تولید ابزارهای هوش مصنوعی گسترش دهد. مشارکت آن با OpenAI به آن اجازه داد تا در رقابت برای تسلط بر میدان، از آلفابت جلوتر باشد.

هفته گذشته، OpenAI  و گوگل آلفابت فناوری‌های دوگانه هوش مصنوعی را به نمایش گذاشتند که می‌تواند از طریق صدا در زمان واقعی پاسخ دهد و قطع شود، هر دو نشانه‌های مکالمات صوتی واقعی هستند که دستیاران صوتی هوش مصنوعی آن را چالش‌برانگیز می‌دانند.

گوگل همچنین اعلام کرد که چندین ویژگی هوش مصنوعی مولد را برای موتور جستجوی خود عرضه می‌کند.

سازندگان رایانه‌های شخصی ویندوز از زمانی که این شرکت تراشه‌های سفارشی خود را بر اساس طراحی‌های Arm و کنار گذاشتن پردازنده‌های اینتل عرضه کرد، تحت فشار فزاینده‌ای از سوی اپل قرار گرفتند. پردازنده‌های طراحی شده توسط اپل، عمر باتری برتر و عملکرد سریع‌تری را نسبت به تراشه‌های رقبا به رایانه‌های مک داده‌اند.

مایکروسافت از کوالکوم برای رهبری انتقال سیستم عامل ویندوز به تراشه‌های Arm در سال ۲۰۱۶ استفاده کرد. رویترز قبلا گزارش داده بود که دیگر طراحان تراشه مانند انویدیا تلاش‌هایی برای ساخت تراشه‌های رایانه شخصی مبتنی بر Arm دارند.