طبق پژوهش مرکز تحقیقات پیو، برای اولین بار رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان منبع خبری مهم‌تری نسبت به روزنامه‌ها در آمریکا مطرح شدند.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم به نقل از گروه ترجمه شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، در نظرسنجی اخیر، ۲۰ درصد بزرگسالان آمریکایی گفته‌اند که اغلب خبرها را از طریق رسانه های اجتماعی دریافت می‌کنند در مقابل این، ۱۶ درصد افراد خبرها را از روزنامه‌ها دریافت می‌کنند. تیراژ روزنامه برای سال‌هاست که در آمریکا کاهش داشته است، درحالی‌که استفاده از رسانه‌های اجتماعی به‌طور متوسط افزایش‌یافته‌اند.

همچنان تلویزیون موردپسندترین راه برای گرفتن اخبار توسط مردم آمریکاست هرچند که استفاده از آن از سال ۲۰۱۶ کاهش‌یافته است. بعد از آن رایج‌ترین منبع خبر وب‌سایت‌های خبری هستند که به دنبال آن به ترتیب رادیو، رسانه‌های اجتماعی و روزنامه‌ها قرار می‌گیرند.

روی هم رفته وب سایت‌های خبری و رسانه‌های اجتماعی حدود ۴۲ درصد از مخاطبان بزرگ‌سال آمریکایی را به خود جلب می‌کنند درحالی‌که تلویزیون به‌تنهایی ۴۹ درصد این آمار را شامل می‌شود. در تلویزیون، اخبار محلی با ۳۷ درصد آرا محبوب‌ترین است که اغلب مردم اخبار را از طریق آن دنبال می‌کنند سپس ۳۰ درصد اخبار را از طریق تلویزیون کابلی و ۲۵ درصد شبکه‌های خبری را دنبال می‌کنند.

افراد مسن آمریکایی، اخبار تلویزیون را بیشتر دنبال می‌کنند از بین افراد پاسخ دهنده به این نظرسنجی که سن آنها از ۶۵ به بالا بوده است، ۸۱ درصد آن‌ها اغلب اخبار را از طریق تلویزیون دنبال می‌کردند در مقایسه با این، افراد بین ۵۰ تا ۶۴، ۶۵ درصد و افراد ۳۰ تا ۴۹، ۳۶ درصد و افراد بین ۱۸ تا ۲۹، ۱۶ درصد را به خود اختصاص دادند.

جوانترین گروه، چهار برابر افراد ۶۵ سال به بالا مشتاق دریافت اخبار از رسانه‌های اجتماعی بودند. روزنامه‌ها تنها بین افراد ۶۵ سال به بالا محبوب است که ۳۹ درصد آن‌ها معمولاً اخبار را از طریق آن دنبال می‌کنند درصورتی‌که ۱۸ درصد باقی گروه‌های سنی، اخبار را از طریق روزنامه دنبال می‌کنند.