مرتضی نظری، رئیس سابق مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش که در یک و نیم سال اخیر گفتمان سازی در راستای تحول در نظام تعلیم و تربیت ایران را دستور کار اصلی این مرکز قرار داده بود چند روز قبل از این مسئولیت کنار رفت. هر چند ادغام دفتر وزارتی و روابط عمومی علت اداری این موضوع عنوان شده ولی در ماه های اخیر فشارهای سنگینی از بیرون وزارتخانه برای کنار گذاشتن مرتضی نظری وجود داشت.

نظری امروز با انتشار پیامی ضمن خداحافظی از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از اهالی رسانه، روابط عمومی و فرهنگیان کشور قدردانی کرد:

به نام خداوند جان و خرد

دوستان گرانقدر روابط عمومی
‌اهالی ارجمند رسانه و ارتباطات
مدیران و معلمان فکور آموزش و پرورش

با تقدیم سلام

اکنون که مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل دفتر وزارتی ادغام شده است، ‌به رسم قدرشناسی به عرض می رسانم هرجاکه توفیقاتی در عرصه ارتباطات و رسانه در پهنه آموزش و پرورش کشور به دست آمد، نتیجه تلاش صادقانه و روشنگرانه کارشناسان و مدیران روابط عمومی آموزش و پرورش ستادی و استانی و همراهی و دلسوزی ارزشمند خبرنگاران و مدیران گرامی رسانه ها بوده است.

در این مدت به موازات انجام کار حرفه ای ارتباطی_رسانه ای، تمام تلاش و حساسیت ما بر آن بود که نگاه جامعه را به ظرفیت های انسانی و سرمایه های درونی و ارزشمند خانواده بزرگ آموزش و پرورش معطوف سازیم و با نخبگان و حوزه عمومی بر سر یک معیار توسعه ای به اشتراک نظر برسیم که تقویت معلم و مدرسه، تقویت امروز و فردای ایران عزیز است.

همراهی و همکاری صمیمانه با شما فرهیختگان در یک و نیم سالِ پرفراز و نشیب آموزش و پرورش، فرصت مغتنمی برای آموختن و تجربه اندوزی بنده بود.

ضمن تشکر از اعتماد وزیر محترم در این مدت و همراهی مدیران ارشد ستادی و استانی به ویژه تلاشگران صدیق روابط عمومی، بر خود فرض می دانم تا متواضعانه از تلاش روشنگرانه تمامی خبرنگاران، فعالان فضای مجازی، مدیران رسانه ها و نویسندگان فرهنگی که در پاسداشت اخلاق، آزادی بیان و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در میان گفتمان های رایج جامعه و نیز دفاع ازمنزلت و حقوق و منافع معلمان و دانش آموزان کوشش کردند، سپاسگزاری نمایم.

با احترام فراوان مرتضی نظری