به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جمالی سرپرست سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران در حاشیه همایش برند ناب ایرانی اظهار داشت: با توجه به این که طی سالهای متوالی شرکتها و تولید کنندگان ایرانی به دنبال ساخت برند و نامهای تجاری برای افزایش اعتبار تجاری هستند باید به دنبال برندسازی شهری و منطقهای باشیم.
وی افزود: منظورمان از برند سازی این است که وقتی توریستی قصد آمدن به ایران را کرد بداند ایران به چه نامی معروف است.
جمالی گفت: متاسفانه در بحث برندسازی بسیار کم کاری داشته ایم و به این سرمایه تجاری کم توجهی کردیم.
وی ادامه داد: برای مثال در لیست جهانی همه مالزی را با برند آسیای واقعی، هند را با نام سرزمین عجایب، بولیوی را با نام اعتبار و اعتماد میشناسند. اما هم اکنون ایران چه برندی دارد؟!
معاون وزیر اقتصاد بیان کرد: باید به سمت برند سازی شهری و منطقهای پیش برویم.
دنبال مشتری محور شدن برند ایرانی هستیم
در این همایش همچنین سمیرا باباپور، دبیر جشنواره برند ناب ایرانی در تشریح این جشنواره گفت: نشست ملی برند ناب ایرانی با رویکرد نوآوری محصولات برتر ایرانی قصد دارد تا با شناسایی، ارزیابی و تعیین برتر تیم نواوریهای شرکتهای ایرانی در حوزه تولید و ارائه محصولات و خدمات جدید به مصرف کنندگان، زمینه معرفی و تقدیر از این تلاشگران صنعت و کسب و کار را فراهم آورد.
وی تصریح کرد: بی شک توسعه و اشاعه فرهنگ تقدیر از نوآوران برتر محصولات و خدمات در شرکتها میتواند ضمن توسعه اقدامات ارزشمند در این حوزه، زمینه ارائه محصولات و خدمات بهتر به هموطنان عزیزمان را فراهم آورده و در مرحله بعد، راهگشای توسعه صادرات و کسب درآمدهای ارزی از بازارهای بین المللی نیز باشد.
باباپور تاکید کرد: این نشست مزیتهای ویژهای را برای شرکتهای منتخب در بر خواهد داشت که مهمترین آن مبنای توسعه محصولات جدید پاسخگویی به نیاز مشتریان است.
وی ادامه داد: تنها در اینصورت است که میتوان از ایجاد فرایندهای نوآوری محصول مشتری محور اطمینان حاصل کرد. ما در این جشنواره به دنبال توسعه فرهنگ مشتری محوری با حمایت از نوآوریهای محصول مشتری محور هستیم.
گفتنی است، این جشنواره با حضور بالغ بر ۱۰۰ تولیدکننده ایرانی با همکاری پژوهشکده چشم انداز و آینده نگری مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزارت کشور، وزارت ارتباطات و وزارت اقتصاد و حضور اعضای هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران و حمایت معنوی این انجمن به مدت یک روز در سالن همایشهای وزارت کشور برگزار شد.