دکتر جلیل کوهپایه زاده در جمع مسئولان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اهمیت اطلاع رسانی دقیق و شفاف به جامعه تاکید کرد و آنها را حافظ اعتماد مردم به نظام سلامت دانست.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم، به نقل از روابط عمومی دانشگاه: مراسم تقدیر از زحمات مسئولان روابط عمومی‌های مراکز تابعه؛ همزمان با گرامی داشت روز قلم (۱۴ تیرماه) با حضور رئیس دانشگاه، مدیر تحول اداری و مدیر روابط عمومی در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد.
در ابتدا مدیر روابط عمومی دانشگاه ضمن گرامی داشت جایگاه رفیع قلم عنوان کرد: روابط عمومی ابزار بسیار مهمی در سازمان‌ها به شمار می رود و بحث ارتباطات در روابط عمومی حائز اهمیت است.
–    ارتباطات ؛ اصل زندگی
دکتر احمدی گفت: ارتباطات اصل زندگی است و تمام موفقیت انسانها منوط به ارتباطات است ، تحقیقات نشان می دهد ۸۵ درصد درآمد افراد از نحوه صحیح ارتباط و مدارا با مردم بدست می آید.
وی افزود: نحوه ارتباط با چهار گروه مردم ، مدیران، سیاستگذاران و سیاست مداران در روابط عمومی ها باید مورد لحاظ قرار گیرد.
ایشان با اشاره به تقویت جایگاه روابط عمومی در زمان بحران کرونا بیان کرد: استفاده از ابزار دانش ، اطلاعات و مهارت، ایجاد  تعامل و فضای مثبت، شنیدن صدای دیگران و در نظر گرفتن رضایت خداوند باید در روابط عمومی ها جدی گرفته شود .
دکتر احمدی اخلاقیات را مبنای کار روابط عمومی دانست و افزود: استفاده از قلم برای ماندگاری کلام ضروری است.

–    نقش روابط عمومی ها در مسیر ارائه اطلاعات دقیق و قابل اعتماد به مردم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تبریک روزقلم از زحمات همکاران روابط عمومی جهت انعکاس خبردرست و به موقع در زمان بحران  کرونا تقدیر کرد و افزود:  همه ما در برابر اعتماد مردم به نظام سلامت مسئول هستیم و روابط عمومی با برند دانشگاهی در مسیر ارائه اطلاعات دقیق و افزایش آگاهی مردم خیلی می تواند کمک کننده باشد .

–    انتقال دانش فنی درست به مردم درراستای ترویج سلامت
دکتر کوهپایه زاده تصریح کرد:انتقال دانش فنی درست به مردم در راستای ترویج سلامت جزء وظایف روابط عمومی ها می باشد ، به عبارتی دیگر بازار ارائه تفکر و دانش مفید در این دوران فراهم است، لذا
روابط عمومی می بایست اطلاعات درست را به مراجعین و همکاران ارائه نمایند.
–    افزایش تعامل با اصحاب رسانه و استفاده از فضای مجازی :
وی افزود: ارتباط و تعامل با خبرنگان و اصحاب رسانه تقویت شود واستفاده از فضای مجازی برای انتقال اخبار توسعه یابد.
–    تقویت آموزش های مجازی درحوزه روابط عمومی:
ایشان بر ترویج آموزش های مجازی با مضامین مختلف برای مدیران و اعضای روابط عمومی ها تاکید کرد و افزود: روابط عمومی باید در قالب یک تیم و کمیته دیده شود.همچنین با توجه به اهمیت موضوع ، روابط عمومی می تواند جزء دروس تحصیلات تکمیلی لحاظ گردد.
–    استفاده از تفکر و توانمندی های دانشجویی:
دکتر کوهپایه زاده خاطرنشان کرد: از تفکر و توانمندی های دانشجویان به عنوان همکار در حوزه روابط عمومی کمک گرفته شود.
بهره گیری از تجربه و دانش فنی ، ایجاد فرصت بهتر برای مسئولان روابط عمومی ها در هیئت مدیره مراکز، اعتماد و حمایت از همکاران روابط عمومی ، افزایش انگیزه و احترام به جایگاه روابط عمومی از دیگر مواردی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در این جلسه به آن اشاره کرد.
ایشان برای همه مردم آرزوی سلامتی و توفیق کرد و ابراز داشت: امیدوارم روابط عمومی ها ؛ آینه واقعی انعکاس و انتقال خبرهای صحیح باشند.
در ادامه مسئولان روابط عمومی مراکز تابعه نظرات و پیشنهادات خود را برای ارتقاء و تقویت سازمانی حوزه روابط عمومی  بیان کردند.
لازم به ذکر است دکتر فهیم؛ مدیر تحول اداری و توسعه سازمانی در خصوص ساختار و تشکیلات روابط عمومی در مراکز تحت پوشش توضیحاتی ارائه داد و افزود: ، ساماندهی ساختار این حوزه در دستور کار برنامه عملیاتی سال جاری قرار دارد.

در پایان از تلاش مسئولان روابط عمومی ها قدردانی شد . همچنین به پاس زحمات خانم نسرین حیدرزاده عظیمی؛ کارشناس مسئول مدیریت روابط عمومی دانشگاه که به تازگی بازنشسته شده اند، لوح تقدیری تقدیم ایشان گردید.