«شفافیت» فقط یک ابزار و عایق ضد فساد نیست، فقط نورافکنی بر تاریکخانه ها و پستوهای فساد، تباهی و تبانی نیست بلکه فضای نقد، گفتگو و به کارگیری خرد جمعی در اداره امور جامعه را فراهم می کند.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در مراسم رونمائی از سامانه های شفافیت این وزارتخانه با بیان این مطلب اظهار کرد: ۳۲ سامانه شفافیت شامل ۱۰ سامانه ستادی،۱۸ سامانه مربوط به شستا و ۴ سامانه در بخش های دیگر در این وزارتخانه راه اندازی شده است.
شریعتمداری در این مراسم که روسای سازمان ها،صندوق ها و دستگاه های تابعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند به کاهش ۲۵ درصدی پرونده های نظارتی در دو سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت:تلاش خواهیم کرد تا پایان دولت دوازدهم  این میزان همچنان کاهش یابد.
وی با دعوت از همه مردم،مدیران نهادهای دولتی،شرکت ها و بنگاه ها به پویش «شفافیت» تاکید کرد: «شفافیت» یک راه بدون بازگشت است  و تنها راه نجات جمهوری اسلامی از این مسیر می گذرد.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همه نوع اطلاعات غیر از موضوعات امنیتی و دفاعی که برای صیانت از جامعه است باید در اختیار همگان قرار گیرد تصریح کرد: امکان رصد و پایش اطلاعات بنگاه ها و شرکت ها باید برای همه مردم، رسانه ها و نهادهای نظارتی فراهم شود.
وی اضافه کرد: به دنبال انتشار اسامی اعضای هیات مدیره شرکت ها و صندوق ها، عده ای از خبرنگاران با پرداختن به مدرک تحصیلی این افراد باب انتقاد را باز کرده و بر ما خرده می گرفتند در همین جا باید بگویم اگر این اطلاعات را منتشر نمی کردیم و در معرض استفاده همگان قرار نمی دادیم به طور قطع زمینه انتقاد و اصلاح آن فراهم نمی شد.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی «شفافیت» را تنها مسیر بازگشت و تقویت اعتماد عمومی و مشارکت ملی دانست و اظهار داشت: بازسازی اعتماد عمومی، با اعتماد ما به مردم و مشارکت دادن آنها در اداره امور و فراهم کردن زمینه نظارت بر عملکرد مدیران میسر می شود.
شریعتمداری، اطلاعات را پایه و لازمه بصیرت عنوان کرد و اظهار داشت: «شفافیت» نه تنها تباهی، سیاهی و تاریکی را روشن می کند بلکه چراغ راه مدیران است و با دعوت مردم به خرد جمعی زمینه حکمرانی مطلوب را فراهم می آورد.