محمود ثمینی گفت: در هفته دولت روابط‌عمومی‌ها اقدامات انجام شده هفت ساله دولت را اطلاع رسانی کنند.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم، به نقل از برنا، محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به اهمیت این مقوله، اظهار کرد: گرچه بعد از شیوع کرونا توفیق دیدار کلی با اصحاب رسانه میسر نشده است، اما تلاش کرده‌ایم با اعضای اصلی این مجموعه در شورای اطلاع رسانی این خلأ را جبران کنیم.

اوافزود: شرایط موجود باعث شد که ارتباط اهل رسانه با مدیران اجرایی کم رنگ شود و با کمرنگ شدن ارتباطات، سطح اطلاعات کاهش یافته و بعضا برخی از افراد مسائل را از دید خودشان تفسیر می کنند.

ثمینی تصریح کرد: صرف نظر از افراد معدودی که ممکن است نگاه خاصی داشته باشند، عملکرد دولت و عملکرد مدیران استانی توسط رسانه های مختلف به خوبی تبیین شده است.

او با تاکید بر ضرورت شناخت فرق افراد منتقد با افراد مغرض، خاطر نشان کرد: لازم است فرق رسانه منتقد را با افراد مغرض بدانیم و این دو را از هم جدا کنیم گرچه در لرستان افراد مغرض نداریم یا اگر داریم تعداد آنها بسیار کم و ناچیز است که موضع گیری آنها بیشتر ناشی از مشکلات حوزه کاری است.

ثمینی بیان کرد: ما رسانه و منتقدین را دوست خود و نظام می دانیم و نه دشمن خود و نظام. وی افزود: لازم است برخی از کج فهمی ها را در این زمینه اصلاح کرد که آنها هم البته مخالف نظام نیستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به بحث هفته دولت نیز یادآورشد: هفته دولت متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است .

او  با اشاره به اهداف و دشمنی امپریالیسم جهانی با نظام جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: از سال ۱۳۵۹ توسط استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، تحریم هستیم و روزبه‌روز این تحریم ها تشدید می شود.

ثمینی عنوان کرد: در مقاطعی سعی شده پرونده ایران را به شورای امنیت برده و موج ایران هراسی را با اجماع جهانی بر علیه این نظام ایجاد کنند که خوشبختانه موفق نشده اند.

او با تاکید بر اهمیت و ضرورت استفاده صحیح از فضای مجازی، تاکید کرد: دشمنان نظام از این طریق سعی می کنند نظام اسلامی را تخریب کنند و ما باید از این فرصت استفاده کرده و از طریق اطلاع رسانی و آگاهی بخشی سهم بالایی داشته باشیم. وی با اشاره به تحریم فروش نفت و شرایط اقتصادی کشور گفت: همه دولت ها از ابتدای انقلاب تا کنون مورد حمایت رهبر بوده اند و در چنین زمانی صرف انتقاد، نباید دولت را تضعیف یا تخریب کرد.

ثمینی با بیان اینکه در این هفته باید اقدامات دولت را به اطلاع مردم برسانیم گفت: در حال حاضر دشمن معاند در حال تخریب نظام جمهوری اسلامی است و نوک پیکان را به سمت راس نظام گرفته است و ضرورت دارد که با هوشیاری کامل در عرصه حضور داشته باشیم و برنامه های هفته دولت را به صورت شفاف اطلاع رسانی کنیم.

او به ضرورت اطلاع‌رسانی عملکرد دقیق مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و دیگر رسانه ها لازم است علاوه بر مدیران دستگاه‌های اجرایی صاحبان صنعت و تولید و متولیان اشتغال نیز این فرصت را در اختیار آنها قرار داده تا گزارش های خود را ارائه دهند چرا که این ها امیدوار کننده است.

ثمینی به کارنامه خوب دکتر خادمی در بحث سیل اشاره کرد که با جذب اعتبارات لازم توانست با کمک دولت منابعی برای جبران خسارات و توسعه استان فراهم کند.

او با اشاره به اینکه ما چیزی جز خدمت نداریم، عنوان کرد: با اینکه یک سال و اندی از جریان سیل گذشته اما عده ای همچنان مردم را ناامید می کنند که تضعیف دولت کار درستی نیست.

ثمینی خاطر نشان کرد: در هفته دولت تمام روابط‌عمومی‌ها اقدامات انجام شده هفت ساله دولت را اطلاع رسانی کنند و مدیران دستگاه‌ها روابط عمومی ها را در این ایام تقویت کرده و با استفاده از ظرفیت شورای اطلاع‌رسانی، هدایت افکار عمومی در این مسیر انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تاکید کرد: اگر کسی به عملکرد دستگاهی منتقد است آن را به مدیران منتقل کند تا پاسخگو باشند نه در فضای مجازی و فضاهای مشابه زیرا مدیران موظفند در صورت انتقاد پاسخگو باشند.

او بیان کرد: مدیران دستگاه‌های مختلف در همه رده‌ها لازم است در یک مسیر، چرخ دنده را در جهت توسعه و رو به جلو حرکت دهند.