مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در این اطلاعیه نیز به آغاز گام دوم کمک های مومنانه برای تامین و توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان اشاره شده است.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم، به نقل از وبدا؛ مدیر روابط عمومی و رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از انتشار اطلاعیه ای این کارگروه بیست و هشتمین روز از مردادماه سال ۹۹ و اعلام آخرین آمار مربوط به مبتلایان به کرونا و تشریح وضعیت شیوع این بیماری در استان خبر داد.
سید علی درخشان افزود: در متن این اطلاعیه آمده است،طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۱ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۳۳ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، در ادامه با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۱۱ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد آمده است، هم اکنون ۱۲۰ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۸۰ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی تصریح کرد: همچنین با ابراز تاسف از اینکه طی ۲۴ساعت گذشته، ۲ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۱۲۵ نفر اعلام شده است.
درخشان گفت: درحال حاضر تعداد بیماران مبتلای به کرونا با حال نامساعد و تحت مراقبت های ویژه در مراکز درمانی استان ۳۱ بیمار اعلام شده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در ادامه با اشاره به گفت و گوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در بخش خبری ۲۰ صداوسیمای مرکز استان و تشریح دستورالعمل‌های بهداشتی در آزمون سراسری کنکور توسط وی از تشکیل جلسات متعدد و انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری با اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی خبر داده شده است.
درخشان گفت: ۳هدف مهم پیشگیری، کنترل و درمان بیماری در بین داوطلبین و عوامل اجرایی آزمون، غربالگری مراقبین و بازتوانی داوطلبین مشکوک یا مبتلا به بیماری کرونا با ثبت اطلاعات در سامانه salamat.gov.ir و انجام اقدامات لازم و به کارگیری اقدامات کنترلی در ۵حیطه تعریف شده در برگزاری کنکور سراسری ، فاصله گذاری اجتماعی و نظارت بر فاصله گذاری های انجام شده، علامتگذاری محل آزمون با حفظ فاصله ایمن ، جلوگیری از تجمع ، رعایت بهداشت فردی، خودداری داوطلبین از دست دادن، رو بوسی، دادن وسایل شخصی به دیگران ، شست و شوی دست ها ، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده ، خودداری داوطلبین از آوردن مواد غذایی، توزیع آب های بسته بندی توسط عوامل اجرایی، پیش بینی فضای فیزیکی و تهویه مطلوب ، آموزش داوطلبین برای رعایت دقیق پروتکل ها در حوزه های امتحانی توسط تیم های بهداشتی دو نفره و نظارت دقیق پیش از برگزاری آزمون، حین و بعد از آزمون از جمله اقدامات پیش بینی شده برای برگزاری کنکور سراسری از دیگر مباحث مطرح شده در اطلاعیه بیست و هشتمین روز از مردادماه ۹۹ کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا می باشد.
وی افزود: در پایان این اطلاعیه نیز به آغاز گام دوم کمک های مومنانه در ۳مرحله برای تامین و توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان اشاره شده است.