رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور روابط عمومی یک دستگاه اجرایی را پل ارتباطی با عوامل درون و برون آن سازمان دانست و بر ضرورت انعکاس موضوعات و اخبار درون سازمانی به شکل سالم و واقعی، بدون هیچ بزرگنمایی تأکید کرد و این مهم را از جمله وظایف ذاتی این بخش برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم، به نقل از شارا، آنطور که روابط عمومی سازمان نقشه برداری کشور گزارش داده است، مهندس غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور؛ در راستای سلسله جلسات کاربردی و تخصصی با همه مدیریت‌های این سازمان، طی دو روز نشست مهم و نتیجه‌بخش با مدیرکل، معاون و رؤسای ادارات حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل، ضمن بررسی دقیق و موشکافه همه فعالیت‌های این حوزه، گفت: «روابط عمومی باید انعکاس دهنده عملکرد نیروی متخصص و زحمتکش سازمان نقشه‌برداری کشور باشد.»

مهندس جعفرزاده ایمن‌آبادی دو روز پیاپی طی نشست با عوامل حوزه ریاست و ادارات تابعه آن، با دقت و حساسیت تمام جزئیات فعالیت‌های جاری، امور در دست اقدام، چالش‌ها و رویکرد این حوزه را، بررسی و در این راستا پیشنهادات و رهنمودهای سازنده و کاربردی ارائه نمود.
بر این اساس رؤسای اداره روابط‌عمومی و نظارت بر انتشارات و سه گروه: دبیرخانه، شوراها و کمیته،گروه ارزیابی عملکرد،بازرسی و رسیدگی به شکایات و گروه افکار سنجی و همکاری‌های بین‌الملل به طرح دیدگاه‌ها و ارائه گزارش تفصیلی این ۴ حوزه پرداختند.
مهندس جعفرزاده ایمن‌آبادی ضمن ابراز تأسف از چالش‌های پیش روی این حوزه، برای از سرگیری جلسات شورای عالی نقشه‌برداری پس از ۵ سال، که با مسئولیت مستقیم سازمان نقشه‌برداری کشور فعالیت دارد، مقررکرد با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس این شورا، مکاتبه شود تا مراتب برگزاری جلسات دوره‌ای مجدد آن صورت پذیرد.

برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسه کمسیون معین و کمیته نام نگاری و یکسان سازی نام‌های جغرافیایی نیز از سوی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور در دستور کار گروه دبیرخانه، شوراها و کمیته‌ها قرار گرفت.
اصلاح الگوریتم تفاهم‌نامه‌های سازمان با سایر دستگاه‌ها و ارزیابی عملکرد گروه نقشه‌ و اطلاعات مکانی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها از دیگر موضوعات مورد تأکید مهندس جعفرزاده ایمن‌آبادی بود. وی در اینباره گفت:« اعضای گروه نقشه‌برداری در استان ها باید مکلف به ارائه مدارک و رزومه خود به این سازمان شوند تا تخصص این گروه کاملاً پایش شود. زیرا اجرای مأموریت‌های سازمان نقشه‌برداری کشور در همه استان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و نیازمند منابع انسانی متخصص و کاردان می‌باشد.»
توضیح و تفسیر شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد سالانه، نحوه برگزاری جشنواره شهید رجایی، برگزاری کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی وکمیته نظام مدیریت عملکرد نیز در این نشست بررسی شد و از سوی مهندس جعفرزاده ایمن‌آبادی مقرر گردید تا جلساتی جهت تشریح وتوضیح کلیه محورها و شاخص‌های مذکور با رییس سازمان و سایر مدیران برگزار شود. البته بررسی و پیگیری شاخص‌های عمومی و اختصاصی از واحدهای متولی و تشریح وظایف حوزه بازرسی و پاسخگویی به شکایات بنا بر دستور رئیس سازمان در اولویت کار این گروه قرار گرفت.
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به تجارب خود در حوزه امور بین‌المللی، این بخش را موظف کرد تا جهت بهبود مراودات بین المللی سازمان نقشه‌برداری کشور از ظرفیت‌های بین‌المللی سایت‌های مختلف نقشه‌برداری جهانی جهت بهره‌برداری از اطلاعات و دانش به روز آنها بیش از پیش استفاده شود و تبادلات و تعاملات این سازمان با انجمن ها، گروه‌ها و متولیان نقشه و اطلاعات مکانی در سطح جهانی مستمر و مداوم باشد.
همچنین مقرر شد مکاتبات و پیگیری‌های لازم جهت حضور نمایندگان سازمان نقشه‌برداری کشور در سمینار بین‌المللی UNGGIM‌ که به زودی با حضور نمایندگان حوزه نقشه‌برداری بسیاری از کشورهای دنیا به صورت مجازی، برگزار خواهد شد، در اسرع وقت انجام شود.
در بخش دیگری از این نشست مهندس جعفرزاده ایمن‌آبادی رهنمودها و راهکاری مختلفی در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی بیان نمود.
وی روابط عمومی یک دستگاه اجرایی را پل ارتباطی با عوامل درون و برون آن سازمان دانست و بر ضرورت انعکاس موضوعات و اخبار درون سازمانی به شکل سالم و واقعی، بدون هیچ بزرگنمایی تأکید کرد و این مهم را از جمله وظایف ذاتی این بخش برشمرد.
مهندس جعفرزاده ایمن‌آبادی در بخش دیگر این جلسه نیروی انسانی هر سازمانی از جمله سازمان نقشه‌برداری کشور را نقطه قوت آن مجموعه دانست و تحقق اهداف سازمانی را در گرو ظرفیت‌ها و پتانسیل آنها بیان کرد.
گفتنی است در پایان جلسه مقرر شد تا برای گرامیداشت روز کارمند، هفته دولت و زادروز ابوریحان بیرونی که مصادف با روز نقشه‌بردار است، برنامه‌های اجرائی در سطح ملی و درون سازمانی انجام شود و ارتباط با رسانه‌ها و اطلاع رسانی فعالیتهای این سازمان تخصصی و حاکمیتی مورد توجه ویژه قرار بگیرد تا جایگاه سازمان نقشه‌برداری کشور آنطور که می‌باشد در سطح ملی معرفی گردد.