قطعا در بیشتر موارد برگزاری نشست‌های خبری توسط روابط عمومی‌ها و مدیران بسیاری از مشکلات و سو تفاهم‌ها را برطرف می‌کند اما در بعضی از خبرگزاری‌ها نیز حوصله کافی وجود ندارد و قدم برداشتن برای حل مشکل کمرنگ است.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم، به نقل از شارا، استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نقد باید بدون توهین و اتهام باشد، گفت: انتقاد صحیح و با هدف‌گیری درست منجر به تحرک و پویایی می‌شود.
اقبال عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری یک رسانه مطالبه‌گر، معتبر و دغدغه‌مند است که با پیگیری مسائل و مشکلات مردمی در جهت اصلاح امور تلاش می‌کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خبرنگاران فارس از بهترین خبرنگاران استان هستند زیرا اگر نقد می‌‌کنند قصد نابودی، تخریب و کسب سود و منفعت ندارند و برای هدفی مقدس و رفع مشکلات مردم قدم برمی‌دارند.
وی با اشاره به اهمیت داشتن وجدان خبرنگاری گفت: خبرنگاران همواره با مشکلاتی از قبیل کمبود تجهیزات و مشکلات اقتصادی مواجه‌اند اما آنچه مهم است داشتن وجدان خبرنگاری است که به حمدالله اخلاق و وجدان خبرنگاری به خوبی در این خبرگزاری مشاهده می‌شود.
عباسی اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مشکلات استان، عدم ارتباط‌گیری صحیح مدیران استان با رسانه‌ها است که باعث شده این فکر در اذهان عمومی ایجاد شود که مسؤولان بی‌توجه به مشکلات مردم‌اند و هیچ اقدامی در جهت بهبود شرایط نمی‌کنند.

 انتقاد استاندار از ضعف عملکرد روابط عمومی ادارات
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات عدم همکاری خوب و موثر روابط عمومی های ادارات با خبرنگاران و اهالی رسانه است که از جمله دلالیل آن نداشتن تخصص آن‌ها برای این شغل و بی‌اطلاعی آن‌ها از رسانه و اهمیت آن است.
این مسؤول اضافه کرد: گاها مشاهده شده فردی را از روی ناچاری و بدون تخصص لازمه به سمت مدیر روابط عمومی یک اداره منصوب کرده‌اند که توانایی ارتباط‌گیری صحیح با خبرنگاران را ندارد و اکثر مشکلات و نقدهای اهل قلم و رسانه از این موضوع نشات می‌گیرد.
عباسی به محافظه‌کاری و نداشتن توانایی ارتباط‌گیری با رسانه‌ها توسط مدیران روابط عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: قطعا در بیشتر موارد برگزاری نشست‌های خبری توسط روابط عمومی‌ها و مدیران بسیاری از مشکلات و سو تفاهم‌ها را برطرف می‌کند اما در بعضی از خبرگزاری‌ها نیز حوصله کافی وجود ندارد و قدم برداشتن برای حل مشکل کمرنگ است.

نقد باید بدون اتهام و توهین باشد
وی تاکید کرد: من بسیاری از نقدها و مشکلات را می‌پذیرم اما معتقدم در هر موضوعی ابتدا باید مدیر مربوط به آن موضوع مورد نقد قرار گیرد نه استانداری زیرا این مجموعه خود مطالبه‌گر و گاهی هم‌جبهه نقادان است و نقد رسانه‌ها باعث پیگیری موضوع توسط ما و برخورد با هر متخلفی می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر انتقادات را ببریم به سمت هدف اصلی، از مدیر دستگاه گرفته تا روابط عمومی، باعث ایجاد تحرک و پویایی در فعالیت مدیران خواهیم شد اما به شرطی که نقد بدون توهین و اتهام باشد.

حمایت از خبرگزاری‌ها در دستور کار استانداری قرار گرفت

وی با اعلام آمادگی برای ارتباط‌گیری بیشتر با رسانه‌ها گفت: ما برای حمایت از رسانه‌های فعال به صورت مستقیم توانایی کمک مالی را نداریم اما به زودی در جلسه‌ای با مدیران خبرگزاری‌های رسمی برای تجهیز کردن و رفع مشکلات رسانه‌ها هم اندیشی و در حد توان حمایت می‌کنیم.

عباسی با تقدیر از عملکرد خبرگزاری فارس استان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و تعامل بیشتر با مسؤولان تاثیر بسیار خوبی در فضای رسانه‌ای استان چهارمحال و بختیاری دارد.