غلامحسین محمدی، در نشست هم‌اندیشی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با شهردار منطقه۵ و اداره روابط‌عمومی این منطقه، گفت: شهردار تهران معتقد است که شهر کارگاه عمرانی نیست. شهر محل زندگی است. این یک لنز نظری جدید است. محل زندگی جایی است که قلمرو عمومی داشته باشد. باید همه مردم بتوانند از تمام امکانات آن به خوبی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم، به نقل از شارا، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اظهار داشت: ایده شهر انسان محور، شهری که با مشارکت مردم اداره شود، باید گفتمان اصلی روابط عمومی های مناطق شهرداری تهران باشد.
دکتر غلامحسین محمدی، در نشست هم‌اندیشی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با شهردار منطقه۵ و اداره روابط عمومی این منطقه، گفت: شهردار تهران معتقد است که شهر کارگاه عمرانی نیست. شهر محل زندگی است. این یک لنز نظری جدید است. محل زندگی جایی است که قلمرو عمومی داشته باشد. باید همه مردم بتوانند از تمام امکانات آن به خوبی استفاده کنند.

مشاور شهردار تهران تاکید کرد: تهران حق همه مردم است نه می‌شود هوایش را به شخص خاصی داد، نه خیابان و نه پیاده‌روی آن را. این گفتمان باید در مجموعه روابط عمومی‌های شهرداری تهران نهادینه شود.

او اظهار داشت: اینکه ما نیازهای مردم را در نظر گیریم و به اصل مشارکت‌گرایی توجه کنیم امر مهمی است. چرا که شهر برای همه است. اولویت با منافعی است که برای همه تعریف می‌شود. اولویت با پروژه‌هایی است که همه بتوانند از آن استفاده کنند و این مهم، در همه افراد شهر معنی می‌شود. در تهران تو و من معنی می‌شود.

محمدی خاطر نشان کرد: همه مردم باید بتوانند منافع خود را در شهر پیدا کنند و آن زمان است که می‌توان گفت شهر با مشارکت مردم و انسان محور اداره می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران تاکید کرد: ما در روابط عمومی موضع‌مان این است که این ادبیات را در شهر پیگیری کنیم و بتوانیم با مردم با این ادبیات گفتگو کنیم.

محمدی اظهار داشت: این گفتگو در روابط عمومی‌های شهرداری شکل جدی‌تر به خود می‌گیرد. به همین دلیل ما برنامه گفتگوهای تهران را شروع کردیم. این گفتگوها برای این است که بتوانیم این ادبیات را نهادینه کنیم. به عبارت بهتر، مردم، شهروندان و ذینفعان ما در مناطق و مجموعه محلات تهران باید بتوانند خواسته هایشان را از این مسیر جدید پیگیری کنند. ما باید برای بهبود کیفیت زندگی مردم و رضایت آنان تلاش کنیم. مردم باید بتوانند از فضای عمومی شهر و کالبد شهر حداکثر استفاده را ببرند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: ایده شهر انسان محور، شهر برای همه و شهری که همه مردم بتوانند از منافع آن استفاده کنند باید تبدیل به ایده‌ای شود که نتوانیم آن را به قبل تر برگردانیم. در روابط عمومی مناطق چنین انتظاری را داریم که دوستان ما روی این بخش از کارها تبلیغ و برنامه ریزی جدی‌تری کنند.

در این نشست فریدون حیدری شهردار منطقه۵ نیز در سخنانی فعالیت روابط عمومی‌های مناطق را بسیار خطیر توصیف کرد و اظهار داشت: فعالیت در روابط عمومی‌های مناطق پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

حیدری افزود: توجه به نیازها، مطالبات و خواسته‌های مردم، اصل محوری در روابط عمومی‌ها است که این مهم در روابط عمومی منطقه۵ با جدیت دنبال و پیگیری می‌شود.

شهردار منطقه۵، تصریح کرد: نشان دادن و به تصویر کشیدن فعالیت‌های مدیریت شهری و اطلاع رسانی به موقع آن به مردم امر مهمی است که با تلاش روابط عمومی‌ها میسر است.

در این نشست، همچنین معاونان و مدیران مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران هر یک در سخنانی فعالیت و عملکرد روابط عمومی منطقه۵ را مورد بررسی قرار دادند و نکات لازم را ارائه کردند. فتانه انفرادی، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه۵ نیز در سخنانی گزارشی از عملکرد روابط عمومی منطقه ارائه کرد.