سومین خانه امید استان همدان در شهرستان نهاوند با هدف ایجاد نشاط و پویایی و پرکردن اوقات فراغت و همچنین خدمات رسانی در حوزه های مختلف به بازنشستگان کشوری افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سومین خانه امید استان همدان در شهرستان نهاوند روز یکشنبه ۱۶ شهریور ۹۹ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعدادی از مدیران صندوق بازنشستگی کشوری و جمعی دیگر از مسئولان استانی و کشوری افتتاح شد.

غلامرضا پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: با افتتاح خانه امید نهاوند، این سومین خانه امید است که در استان همدان به بهره برداری می رسد؛ هدف ما در وزارتخانه افزایش امید و پویایی در میان بازنشستگان و حفظ منزلت و کرامت آنان است.
پناه با بیان اینکه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری تلاش و پیگیری های زیادی انجام شده، گفت: مهرماه امسال بازنشستگان عزیز شاهد اجرای این تصمیم خواهند بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اهمیت بیمه تکمیلی بازنشستگان، گفت: بازنشستگان عزیز ما در این سنین به بیمه درمانی مناسب نیاز دارند و بر همین اساس نیز به روز کردن و بهبود کیفیت خدمات بیمه در حال پیگیری است.

وی همچنین به خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد و گفت: از دیگر موارد انجام شده در این حوزه برای بازنشستگان کشوری افزایش سقف وام ضروری از ۷ میلیون تومان به ۱۰میلیون تومان بوده که هم اکنون در حال اجرا است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در این آیین گفت: در سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر شد جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام استان همدان اعتباری بالغ بر هزار و ۷۰ میلیارد تومان تخصیص یابد.
مصطفی آزادبخت با ابراز خرسندی از افتتاح خانه امید بازنشستگان در نهاوند، تصریح کرد: عملیات اجرایی این مکان که سومین خانه امید در سطح استان همدان است از سال ۹۷ با حضور وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد و امروز پس از دوسال شاهد افتتاح آن هستیم.
وی گفت: این فضا با زیربنای ۵۰۰ متر مربع و اعتبار بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع صندوق بازنشستگی کشوری و وزارت رفاه با بخش های مناسبی چون کتابخانه، سالن جلسات، سایت و دیگر امکانات لازم احداث شده است.
براساس این گزارش، خانه امید نهاوند به عنوان یک مجموعه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی دارای بخش‌های مختلفی همچون سالن اجتماعات، نمازخانه، اتاق‌های آموزشی، اتاق پزشک، کتابخانه و آمفی تئاتر، اتاق مدیریت و کافی‌شاپ است. در این مرکزخدمات فرهنگی و اجتماعی از قبیل برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و هنری و همچنین ورزشی به جامعه بازنشستگان کشوری ارائه می شود.
استان همدان حدود ۳۵ هزار نفر از بازنشستگان کشوری را تحت پوشش دارد که از این تعداد حدود ۳۳۰۰ نفر در شهرستان نهاوند زندگی می کنند. نهاوند از نظر تعداد جمعیت بازنشستگان کشوری، سومین شهرستان همدان است.