رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی در پایان اظهار داشت: باید یک مهندسی مجددی در روابط عمومی داشته باشیم تا تغییرات لازم ایجاد شود. حوزه روابط عمومی نسبت به گذشته بسیبار بهتر شده است و اما هنوز برای رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

به نقل از پایگاه خبری هنر هشتم ؛ در ابتدای این مراسم دکتر هادی کمره‌ای رئیس انجمن متخصصان روابط عمومیی در دومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران که توسط موسسه کارگزار روابط عمومی برگزار شداظهار داشت: با چالس ها و مسائل بسیاری در حوزه روابط عمومی مواجه هستیم..

دکتر کمره ای با بیان اینکه در حوزه روابط عمومی مسئولیت های خطیر به افرادی واگذار شده که تخصص و مهارت لازم را ندارند، افزود: ما با چالس ها و مسائل بسیاری در حوزه روابط عمومی مواجه هستیم و از منظر قانونی در ارتباط با روابط عمومی هیچگونه قانونی نداریم.

وی اظهار کرد:در این راستا آیین نامه ای در این خصوص ابلاغ شد ، اما ضمانت اجرایی پیدا نکرد.

رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی گفت: عوامل بیرونی، فرهنگی و دیدگاه مدیران به روابط عمومی از چالش های اصلی این حوزه است. مدیران ارشد سازمان نگاه حمایتی و عمیق را به صورت تمام و کمال درک نکرده اند و ما باید سعی کنیم نگاه مدیران را تغییر دهیم. بایستی تغییر نگرشی در نگاه مدیران ارشد، مدیران عرصه روابط عمومی و درون سازمانی شکل بگیرد.

وی افزود: مشکل دیگر این است که بسیاری از روابط عمومی ها با حوزه های دیگر تلفیق شده است که فعالیت ها و وظایف آنها کاملا متفاوت است.

کمره ای معتقد است که در حوزه روابط عمومی هنوز بسیاری از افراد تخصص و مهارت لازم را ندارند و مسئولیت خطیر روابط عمومی به آنها سپرده شده و نمی توانند وظایف خود را درست انجام دهند.

وی افزود: چالش دیگر در این مقوله عدم نوآوری و خلاقیت در حوزه روابط عمومی است. اگر روابط عمومی بتواند کار کارشناسی را درست انجام دهد بالاترین مدیران نیز نمی توانند در برابر آن مقاومت کنند و مجبور است بر اساس این کارشناسی عمل کند.

رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی در پایان اظهار داشت: باید یک مهندسی مجددی در روابط عمومی داشته باشیم تا تغییرات لازم ایجاد شود. حوزه روابط عمومی نسبت به گذشته بسیبار بهتر شده است و اما هنوز برای رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

  • منبع خبر : شارا