مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی گفت: دوران کرونا، زمانی برای استفاده از فناوری های نوین روابط عمومی است.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم، به نقل از پایگاه روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری تهران، نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی شهرداری های استان تهران با حضور محمد میرزایی خالص مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر چهاردانگه به میزبانی شهرداری چهاردانگه در مجموعه فرهنگی – ورزشی شهید همت برگزار شد.

میرزایی خالص در این جلسه با اشاره به جایگاه مهم روابط عمومی ها اظهار داشت: امروزه فعالان علوم ارتباطات و روابط‌عمومی‌ها به مثابه بازوی فکری سازمان ها نقش حیاتی و بی بدیلی در اجرای راهبردها و پیشبرد اهداف و برنامه های سازمان ها دارند و ارتباط دو سویه سازمان ها را با افکار عمومی و مخاطبان خاص و عام برقرار می کنند.

وی ادامه داد: اگرچه اقدامات این حوزه تلاشی هنرمندانه برای انعکاس فعالیت‌های یک نهاد است اما وجود یک روابط‌‌ عمومی برنامه محور، فعال و کارآمد که جلوتر از مخاطبان نیازها را شناسایی و در جهت برآوردن آنها ضمن بهره گیری از فناوری های نوین از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند، لازمه حیات هر سازمان است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران تصریح کرد: امسال در شرایط شیوع ویروس کرونا فضای ارتباطی متفاوتی بر ایران و جهان حاکم شده است که در این برهه حساس نقش ارتباطات و روابط عمومی ها و اهمیت عملکرد و تدبیر آنها در قبال انتظارات مردم و مخاطبانشان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

میرزایی خالص با اشاره به شرایط خاص استان تهران و الگو بودن این استان در کشور گفت: روابط عمومی ها می بایست در این دوران همواره به عنوان نهاد واسط میان مردم، جامعه و نهادهای مختلف ایفای نقش کنند و در این راستا وظایفی را بر عهده بگیرند؛ امروز در سایه کرونا روابط عمومی ها و حوزه ارتباطات باید بیش از هرزمان دیگری به وظایف خود از قبیل صداقت، شفافیت، درستی اطلاعات، اجتناب از پنهانکاری و تقویت پیوندهای واقعی با نهادهای مدنی و رسانه های مسئول پایبند باشند.

همچنین این نشست مدیران روابط عمومی شهرداری های چهاردانگه، اسلامشهر و احمد آباد مستوفی به ارائه گزارشی از شهرداری های خود پرداختند و در ادامه شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر چهاردانگه به اختصار مشکلات، نقاط قوت و پتانسیل های شهر و شهرداری چهاردانگه را تشریح کردند. در پایان این نشست مدیران روابط عمومی شهرداری های استان تهران مشکلات، دغدغه و خواسته‌های خود را در قالب نشست کارگاهی با مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران و حسین آزاد مسئول دبیرخانهشورای هماهنگی روابط عمومی های استان تهران مطرح کرده و در رابطه با آنها تبادل نظر صورت گرفت.